מתן Cabergoline משפר את סיכויי הפוריות של נשים עם פרולקטינומה (מתוך Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism)

חוקרים מיפן מדווחים כי טיפול ב- Cabergoline(דוסטינקס) מביא לעלייה משמעותית בשיעורי ההריונות בנשים עם הפרעת פוריות על-רקע פרולקטינומה.

החוקרים מסבירים כי הם הוכיחו כי מתן Cabergoline במינון-גבוה ומותאם אישית מאפשר לנשים עם הפרעת פוריות על-רקע פרולקטינומה, כולל נשים רבות בהן קשה לטפל, להרות בהצלחה בשיעור גבוה באופן מדהים (94%).

מדגם המחקר כלל 85 נשים עם מיקרו-פרולקטינומה או מאקרו-פרולקטינומה. 22 נשים לא קיבלו כל טיפול בעבר; מבין היתר, 31 נשים היו עמידות לטיפול ב-Bromocryptine ו-32 לא סבלו את הטיפול בתרופה.

כל אישה קיבלה טיפול מותאם אישית ב- Cabergoline במינון גבוה, עם העלאה מהירה של המינון, על-בסיס דיכוי פרולקטין וכיווץ הגידול.

החוקרים מדווחים כי בכל הנשים חל נרמול של היפר-פרולקטינמיה ונרמול של מחזור הביוץ. 11 מבין 29 המאקרו-אדנומות ו-29 מבין 56 המיקרו-אדנומות נעלמו.

56 הנשים עם מיקרו-אדנומה נמנעו מהפריה עד לחזרת שלושה מחזורים סדירים. 29 הנשים עם מאקרו-פרולקטינומה נמנעו מהפריה עד שגובה הגידול ירד מתחת ל-1 ס”מ. הנשים הפסיקו את נטילת Cabergoline בשבוע הרביעי להיריון.

80 נשים הרו 95 פעמים תחת טיפול ב- Cabergoline, במינונים של 0.25 עד 9.0 מ”ג בשבוע (2.0-9.0 מ”ג בשבוע בנשים עמידות לטיפול). חמש נשים שלא הרו היו בנות 38 שנים לכל הפחות, בתחילת המחקר.

ההריונות הובילו ל-83 לידות-חי של תינוקות יחידים, מקרה אחד של לידת-מת ושתי הפלות. יתר ההריונות עדיין לא הגיעו לסופם בזמן פרסום המאמר. כל התינוקות היו בריאים, ללא מומים.

בנוסף, דרך ההשפעה על מאקרו-פרולקטינומה, Cabergoline עשוי לצמצם את הצורך בניתוח או טיפול קרינתי טרום-הריוני, שבוצע באופן מסורתי במקרים של מאקרו-פרולקטינומה במטרה למנוע הגדלה מסוכנת של הגידול במהלך ההיריון.

J Clin Endocrinol Metab 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה