האם נחירות בזמן בדיקת קולנוסקופיה מעידות על דום נשימה בשינה? (Gastrointestinal Endoscopy)

מתוצאות מחקר חדש מלבנון עולה כי חולים הנוחרים תחת טשטוש בזמן בדיקת קולנוסקופיה, סובלים ככל הנראה מדום נשימה חסימת בשינה.

החוקרים מדווחים כי מבין 20 חולים שטושטשו לצורך בדיקת קולנוסקופיה, ונחרו במהלך הבדיקה, כולם אובחנו בסופו של דבר עם דום נשימה בשינה.

לדברי החוקרים, טשטוש הכרה עשוי להשפיע על התגובה הנשימתית התקינה להיפוקסמיה והיפרקפניאה, ולעודד קריסה של הלוע בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה. לכן, להערכתם, אנדוסקופיה עשויה לספק הזדמנות ייחודית לקביעת אבחנה שאחרת עלולים לפספס.

במסגרת המחקר נכללו 131 חולים שעברו בדיקת קולנוסקופיה מחוץ לאשפוז.

החוקרים מצאו כי 24 (18%) נבדקים נחרו במהלך הבדיקה, למשך 10 שניות ומעלה, תחת טשטוש הכרה עם Meperidine ו-Midazolam. כולם שכבו על צד שמאל של הגוף. עשרים מהנוחרים ו-18 מהביקורות שתאמו בגיל ובערכי BMI עברו בדיקת שינה בביתם.

כל עשרים הנבדקים שנחרו וארבעה נבדקים מקבוצת הביקורת אובחנו עם דום נשימה חסימתי בשינה, עם ערך מנבא חיובי של 100% וערך מנבא שלילי של 78%. 14 נבדקים שנחרו ונבדק אחד מקבוצת הביקורות אובחנו עם דום נשימה חסימתי בשינה בדרגה מתונה או חמורה (p<0.001,  ערך מנבא חיובי של 70%,  ערך מנבא שלילי של 94%).

החוקרים ערכו בנוסף בדיקות גופניות והעריכו את השינה באמצעות כלים תקפים. אך נחירה במהלך טשטוש עלתה על כל המדדים האחרים לניבוי דום נשימה חסימתי בשינה. למעשה, בניתוח רב-משתנים זה היה הגורם המנבא הבלתי-תלוי היחיד לדום נשימה חסימתי בשינה.

החוקרים מכירים במגבלות המחקר, כולל גודם המדגם הקטן והעדר ניטור קפנוגרפי. כמו כן, הם מציינים כי זיהוי דום נשימה חסימתי  בשינה בזמן אנדוסקופיה תלוי בערנות צוות הבודקים, ותתכן השפעה לתרופה שניתנה לצורך טשטוש, לעומק הטשטוש ולתנוחת הנבדק.

Gastrointest Endosc 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה