מתן L-Arginine משפר את היכולת הגופנית לאחר השתלת לב (מתוך American Journal of Clinical Nutrition)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם ב-American Journal of Clinical Nutrition עולה כי L-Arginine, פרקורסר של NO (Nitric Oxide), עשוי לשפר את היכולת הגופנית ואיכות החיים של חולים לאחר השתלת לב.

הגבלת היכולת הגופנית נובעת מפגיעה בתפקוד האנדותל והפרעה בייצור NO בחולים לאחר השתלת לב.

במטרה לקבוע אם L-Arginine עשוי לשפר את היכולת הגופנית דרך השפעותיו על מסלול NO, החוקרים ערכו השוואה בין 22 מושתלי לב (כולם לפחות 6 חודשים לאחר ההשתלה) ו-11 ביקורות בריאות. באופן לא מפתיע, בתחילת המחקר, בקבוצת מושתלי לב תועדה יכולת גופנית נמוכה בהשוואה לביקורות.

בהמשך החוקרים חילקו באקראי את המושתלים לטיפול בן שישה שבועות בפלסבו או מתן L-Arginine. לאחר שישה שבועות, בקבוצת המטופלים ב-L-Arginine תועד שיפור מובהק באיכות החיים וביכולת הגופנית, בעוד שבקבוצת הפלסבו לא חל כל שינוי.

עם L-Arginine, המרחק הממוצע במבחן הליכה לשש דקות עלה מ-525 מטרים ל-580 מטרים (p=0.002). במהלך מבחן רכיבה על אופניים, הסף הנשימתי במהלך הבדיקה נדחה ב-1.2 דקות (p=0.01).

בחולים שטופלו ב-L-Arginine תועד קצב לב נמוך יותר במנוחה וקצב לב מקסימאלי נמוך יותר לאחר הטיפול. למרות ש-L-Arginine לא השפיע על נפח הפעימה במנוחה או מדדים מרכזיים אחרים, הטיפול הביא לעליה בממוצע היחס בין NO ואנדו תלין.

החוקרים מציינים ירידה ממוצעת מ-15.3 ל-10.6 במדד Minnesota Living with Heart Failure בקבוצת המטופלים ב-L-Arginine, עדות לשיפור מובהק באיכות החיים (p<0.001).

החוקרים קוראים לערוך מחקרים גדולים יותר, במטרה לקבוע אם תוספי L-Arginine עשויים לסייע לכל החולים לאחר השתלת לב. בנוסף, יש להגדיר טוב יותר את המנגנונים המעורבים.

Am J Clin Nutr 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה