תוצאות מבטיחות ל-Everolimus בטיפול בסרטן קיבה מתקדם (מתוך Journal of Clinical Oncology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 15 במרץ של Journal of Clinical Oncology עולה כי Everolimus (סרטיקן) עשוי לסייע באיזון סרטן קיבה גרורתי, לאחר טיפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימות אפשרויות מוגבלות לטיפול בחולים בהם המחלה התקדמה למרות הטיפול הסטנדרטי בממאירות האגרסיבית. תוצאות המחקר מוכיחות את פוטנציאל התועלת של Everolimus כטיפול חדש בחולים אלו.

במחקר בשלב II בחנו החוקרים את הבטיחות והיעילות של טיפול מונותרפי ב- Everolimus ב-53 חולים עם סרטן קיבה, שהתקדם למרות משטר טיפול כימותרפי (משטר אחד או שני משטרי טיפול, כאשר לפחות אחד כלל Fluorouracil או נגזרות של פלטינום, Taxane או Irinotecan).

החולים קיבלו טיפול פומי במינון 10 מ”ג ליום עד להתקדמות, רעילות לא-מקובלת, או הפסקת המחקר מכל סיבה.

ב-28 מבין 50 החולים (56.0%) בניתוח PP (Per Protocol) וב-29 מבין 53 החולים בכלל המדגם (54.7%) הושגה לפחות תקופה מסוימת של הישרדות ללא-התקדמות (חציון, 2.7 חודשים). לא תועדו תגובות מלאות לטיפול.

בקרוב למחצית החולים (45%) תועדה ירידה בגודל הגידול, כאשר השינוי המקסימאלי עמד על ירידה של 34% בסיכום הקוטר הארוך ביותר, בהשוואה למדדים בתחילת המחקר.

שיעור החולים עם מחלה יציבה (56.0%) ומחלה מתקדמת (44.0%) היה דומה בקבוצות טיפול קו-שני וקו-שלישי. חציון ההישרדות הכולל עמד על 10.1 חודשים.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו דלקת של הפה (Stomatitis), אנורקסיה, עייפות, פריחה, בחילות, בצקת פריפרית, שלשולים וגרד. 20 חולים (37.7%) פיתחו תופעות לוואי בדרגה 3 ובארבעה חולים תועדו תופעות לוואי בדרגה 4.

בזמן ניתוח הנתונים, 36 חולים (67.9%) מהחולים מתו, 33 עקב סרטן קיבה, שניים עקב דלקת ריאות על-רקע אספירציה ללא-קשר ל-Everolimus ואחד מת מסיבה לא-ידועה.

החוקרים עורכים כעת מחקר בשלב 3 בנושא סרטן קיבה. מחקר GRANITE-1 (GasRic ANtItumor Trial with Everolimus-1) הוא מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בשלב 3, להשוואת טיפול רציף ב- Everolimusעם הטיפול התומך הבולט ביותר, לעומת פלסבו עם הטיפול התומך הטוב ביותר בחולים עם סרטן קיבה מתקדם, שמחלתם התקדמה לאחר טיפול סיסטמי קודם עקב מחלה מתקדמת.

J Clin Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה