פורסמו הנחיות מטעם NICE לשימוש בהורמון גדילה בילדים (מתוך הצהרת NICE)

מאת ד”ר בן פודה שקד

פורסמו הנחיות מטעם ה-National Institute of Clinical Excellence (NICE) הבריטי (המקביל בישראל לסל הבריאות) בנוגע לשימוש ב-Somatropin (הורמון גדילה אנושי) לטיפול בעיכוב גדילה בילדים.

על פי ההצהרה, השימוש ב-Somatropin מומלץ כאפשרות טיפולית בילדים עם עיכוב גדילה לרבות המצבים הבאים: חסר בהורמון גדילה; תסמונת טרנר; תסמונת פרדר-ווילי; אי ספיקת כליות כרונית; תינוקות הנולדים במשקל נמוך (Small for Gestational Age, SGA) עם עיכוב גדילה בגיל ארבע שנים ומעלה; חסר ב-Small Stature Homeobox-containing Gene (SHOX). עם זאת, הם מדגישים כי ההחלטה על התחלת הטיפול בתכשיר והניטור לאחריה צריכים להיעשות רק בידי רופא ילדים המומחה בטיפול בהפרעות הורמון הגדילה בילדים.

בנוסף, הבחירה בטיפול בתכשיר צריכה להיעשות על בסיס פרטני ולאחר דיון מפורט בין הרופא ובין המטופל ו/או האחראי עליו ביחס ליתרונות ולחסרונות של התכשירים הקיימים, לרבות שקילת הצורך בתרופה והסבירות להיענות לטיפול. כאשר קיימים מספר תכשירים, יש לבחור על פי ההצהרה בזה הזול מביניהם.

יש להפסיק את הטיפול ב-Somatropin במצבים הבאים: כאשר מהירות הגדילה עולה בפחות מ-50% מהמהירות הבסיסית בשנה הראשונה לטיפול; כשמתקרבים לגובה הסופי ומהירות הגדילה הינה פחות מ-2 ס”מ בשנה; כאשר ישנן בעיות עם ההיענות לטיפול שלא ניתן להתגבר עליהן; וכן כאשר מגיעים לגובה הסופי.

במקרים בהם ניתן הטיפול בשל תסמונת פרדר-ווילי, הערכת התגובה לטיפול צריכה להתייחס גם להרכב הגוף.

לבסוף, על פי הצהרת NICE אין להפסיק את הטיפול ללא סיבה, כי אם תוך התייעצות עם המטופל ו/או האחראי לו ובידי רופא ילדים המומחה בטיפול בהפרעות הורמון גדילה בילדים, או לחילופין בידי אנדוקרינולוג מבוגרים באם הטיפול בחולה הועבר מרופא הילדים.


למסמך המלא

לידיעה ב-NeLM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה