מכתב גלוי לעורך ה-BMJ מאת פרופ’ איתמר רז בעקבות הכתבה: Painful Reality of Situation in Gaza

פרופ' רז

בעקבות כתבה שדווחה ב-27/1 ב-BMJ בשם Medical situation in Gaza remains   precarious  שלח פרופ’ איתמר רז, ראש המועצה הלאומית לסוכרת, מנהל היח’ לסוכרת בהדסה עין כרם,( ו…עורך מדור סוכרת באי-מד), לעורך ה-BMJ את המכתב הבא, שאף פורסם ב-BMJ :

הרופאים בישראל עוסקים ברפואה ולא בפוליטיקה. באופן אישי הייתי רוצה לראות את כל חולי הסוכרת בישראל, בגדה המערבית וגם בעזה מקבלים את הטיפול הטוב ביותר האפשרי הן מבחינת תרופות והן מבחינת ציוד. עשיתי ככל יכולתי בכדי לחקור את הדיווח הנ”ל ב-BMJ שפורסם ב-27/1 והנה העובדות שבאפשרותי להציג:

1. אין סגר על העברת ציוד רפואי לעזה. למעשה בדיווח השבועי של משרד הבטחון במהלך השבוע שבין 7-13 לפברואר מצויין ש-10 מטענים של תרופות וציוד רפואי הועברו לתוך רצועת עזה.

2. העברת מטופלים לישראל לצורך טיפול רפואי הינה גם מציאות. באותו דיווח של משרד הביטחון מצויין ש-301 מטופלים ומלווים חצו לתוך ישראל והגדה המערבית במחסום ארז באותו שבוע.

3. הבעייה האקטואלית של אספקה וציוד למטופלים בעזה עשוייה להיות קשורה לבעיות שבין הרשות הפלשיתנאית ברמאללה (שלה יש את האחריות לתחום הבריאות בעזה ב-15 השנים האחרונות) והמימשל הנוכחי של חמאס בעזה.

4. נסיונותי האישיים ליצור קשר עם UNRA לצורך קבלת מידע נוסף הנוגע לבעיות של אספקת מזרקי אינסולין (בעזרת ספקים של המזרקים) נענו באופן כללי בלבד ולא קיבלתי תשובות ספציפיות שהיו מאפשרות לי לנקוט בצעדים בכדי לתקן את המצב (כמו למשל תרומה של מזרקים).  

כמי שעומד בראש המועצה הלאומית הישראלית לסוכרת וכראש המכון לסוכרת במרכז הרפואי הדסה, הייתי מאוד שמח אם עורך ה-BMJ וקוראי העיתון יסייעו לנו ביצירת הקשר עם UNRA והעברת הפרטים המלאים על הבעייה הנוכחית במטרה שנוכל לסייע בפתרונה.

בכנות,

פרופ’ איתמר רז, מנהל היח’ לסוכרת, הדסה

ראש המועצה הלאומית לסוכרת, ישראל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה