תוצאות חיוביות לטיפול ב-Bupropion בנשים עם ירידה בחשק המיני (מתוך BJU Int)

מתוצאות מחקר קטן, שפורסמו ב-BJU International, עולה כי Bupropion (וולבוטרין) עשוי לסייע בשיפור התסמינים בנשים צעירות עם ירידה בחשק המיני (HSDD Hypoactive Sexual Desire Disorder).

במחקר החדש חוקרים מאירן מצאו כי Bupropion בשחרור-ממושך הביא לשיפור בחשק המיני ב-116 נשים עם HSDD, שנטלו את התרופה למשך 12 שבועות.

בהשוואה ל-116 נשים שטופלו בפלסבו, מדדי BISF-W (Brief Index of Sexual Functioning for Women) היו גבוהים פי שתיים בנשים שטופלו ב- Bupropion.

לדברי החוקרים, בשלב זה, אין טיפול המקובל לשימוש בנשים עם HSDD. באירופה, מדבקת טסטוסטרון (Intrinsa) מאושר לטיפול ב-HSDD בנשים לאחר-מנופאוזה. טיפול זה אינו מאושר לשימוש בארה”ב.

החוקרים כותבים כי מחקרים קודמים מצאו כי Bupropion בשחרור-ממושך מביא לשיפור בתפקוד המיני בנשים הסובלות מתופעות לוואי עקב טיפול בתרופות ממשפחת SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor).

לצורך המחקר הנוכחי, החוקרים חילקו באקראי 232 נשים, בין הגילאים 20-40, לטיפול ב- Bupropion בשחרור-ממושך או פלסבו כל יום, למשך 12 שבועות. כל הנשים אובחנו עם HSDD ולא סבלו מדיכאון או בעיות בריאותיות מג’וריות אחרות.

בתחילת המחקר, מדדי BISF-W (Brief Index of Sexual Functioning for Women) היו דומים בשתי קבוצות המחקר  – מעט מתחת ל-16, בממוצע. המדד הממוצע בנשים בריאות עם בן-זוג קבוע עומד על 33.6.

לאחר 12 שבועות, מדד זה השתפר ל-33.9 בקרב נשים שטופלו בנוגד הדיכאון, לעומת 16.9 בנשים בקבוצת הפלסבו.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר עקב טיפול ב- Bupropion כללו כאבי ראש (9% מהמטופלות), הפרעות שינה ויובש בפה (שכיחות כל-אחת מהן עמדה על 7%), ובחילות וכאבי שרירים (שכיחות כל אחת מהן עמדה על 6%).

בעוד שמהממצאים עולה כי Bupropion משפר את החשק המיני, זהו המחקר הראשון שבחן את ההשפעה של נוגד הדיכאון בנשים לפני-מנופאוזה עם HSDD.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את התפקיד של Bupropion בטיפול ב-HSDD. לא-ברור כיצד בדיוק Bupropion מביא לשיפור בתפקוד המיני. אחת התיאוריות היא כי הוא מגביר את פעילות דופמין ונוראפינפרין.

BJU Int 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה