הקשר בין רמות קולטנים ללפטין ובין הסיכון לסוכרת (מתוך Diabetes)

מדיווח חדש מתוצאות מחקר Nusres’ Health Study עולה קשר הפוך בין רמות קולטנים מסיסים ללפטין ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2.

לדברי החוקרים, מנתונים אלו עולה כי לקולטנים מסיסים ללפטין תפקיד אפשרי באתיולוגיה להתפתחות סוכרת מסוג 2. מחקרים בבעלי חיים ובבני אדם הציעו כי גורמים רגולטורים אחרים עשויים להשפיע על השפעות לפטין על הרגישות לאינסולין וסוכרת. הם שיערו כי ייתכן ואחד הגורמים הללו הם קולטנים מסיסים ללפטין, שהם האחראיים העיקריים ליכולת קישור לפטין במחזור הדם. לאור זאת, החוקרים בחנו את הקשר בין הסיכון לסוכרת ובין רמות לפטין וקולטנים מסיסים ללפטין, בדגימות דם שנאספו מ-1054 נשים עם סוכרת מסוג 2 ו-1254 ביקורות תואמות.

לאחר תקנון רב-משתנים ל-BMI, הרגלים שונים דוגמת עישון ופעילות גופנית, וגורמים תזונתיים, זוהה קשר מובהק בין רמת קולטנים גבוהה יותר ובין סיכון מופחת לסוכרת מסוג 2.

בהשוואה לנשים בחמישון התחתון, באלו בחמישון העליון מבחינת רמות הקולטנים ללפטין תועד יחס סיכון של 0.39. יחסי הסיכון בחמישון השני, השלישי והרביעי עמדו על 0.73, 0.51 ו-0.42. לא תועד קשר מובהק עם רמות לפטין.

החוקרים קבעו כי הקשר בין רמות קולטנים ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2 נותר בנוכחות רמות לפטין שונות או אדיפונקטין בעל משקל מולקולארי גבוה.

למרות שדרושים מחקרים נוספים בנושא, הם מאמינים כי קולטנים מסיסים ללפטין עשויים לשמש כיעד תרפויטי חדש או כסמן לניבוי המחלה.

Diabetes 2009

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה