איכות חיים כמעט-נורמאלית בילדים עם אפילפסיה (מתוך הכנס השנתי ה-63 של American Epilepsy Society)

למרות שבילדים עם אפילפסיה תועדה פגיעה באיכות החיים הבריאותית מיד לאחר האבחנה, אך שנתיים שלאחר מכן, איכות החיים הבריאותית שלהם קרובה מאוד לזו של ילדים בריאים, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-63 של American Epilepsy Society.

לדברי החוקרים, מהתוצאות עולה כי ילדים רבים עם אפילפסיה יכולים ליהנות מאיכות חיים בריאותית טובה. במחקר הנוכחי הם העריכו את איכות החיים הבריאותית במדגם ארצי של ילדים בגילאי 4-12 שנים, עם מגוון סוגים של אפילפסיה. הם מאמינים כי זהו המחקר הגדול ביותר עד כה וזהו המחקר הראשון שעקב אחר ילדים במהלך השנתיים הראשונות לאחר האבחנה של אפילפסיה.

החוקרים ניתחו את הנתונים ממחקר Health Related Quality of Life Study in Children with Epilepsy (HERQULES), שכלל 376 משפחות של ילדים עם אבחנה חדשה של אפילפסיה.

שני מדדים תקפים, שדווחו ע”י ההורים, שימשו להערכת איכות החיים הבריאותית: שאלון Quality of Life in Children with Epilepsy Questionnaire (מדד ספציפי לאפילפסיה) ו-Child Health Questionnaire (מדד כללי). מבחנים אלו שימשו נערכו זמן קצר לאחר האבחנה ושוב לאחר 6, 12 ו-24 חודשים.

הציונים בשני המבחנים היו הנמוכים ביותר לאחר האבחנה ולאחר מכן עלו באופן קבוע, והגיעו לערך השיא לאחר 24 חודשים (p<0.0001).

החוקרים מאמינים כי איכות החיים הבריאותית הטובה בקרב המשתתפים במחקר נובעת ככל הנראה מהעובדה כי ילדים שאובחנו בטווח הגילאים הנ”ל נוטים לסוגי אפילפסיה פחות חמורים.

עם זאת, החוקרים מציינים כי למרות שאיכות החיים הבריאותית הייתה טובה, בממוצע, דווח על טווח רחב באיכות החיים הבריאותית, ומאפיינים שונים במהלך השנתיים בהם עקבו אחר החולים. הם מעלים את האפשרות לצברים של ילד, משפחה וגורמים הקשורים בטיפול הרפואי, שעשויים לספק הסבר למאפיינים הנפוצים שזוהו במחקר. הם מקווים לאפיין ילדים עם מאפיינים חיובים, ולהפריד בינם ובין אלו עם מאפיינים פחות חיוביים.

מתוך הכנס השנתי ה-63 של American Epilepsy Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה