תאים פרוגניטורים עצביים מצויים ב-CSF של פגים הסובלים מהידרוצפלוס (Journal of Pediatrics) /מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

תוצאותיו של מחקר שפורסם לאחרונה מעידות על הימצאותם של תאים פרוגניטורים עצביים בנוזל המוחי-שדרתי (CSF) של פגים הסובלים מהידרוצפלוס.

החוקרים ביצעו בדיקות פרוספקטיביות של CSF שנאסף מילודים פגים שסבלו מ- progressive posthemorrhagic hydrocephalus (או PPHH) ומילודים שלא זוהתה בהם פתולוגיה תוך-גולגולתית.

תאים שהתקבלו באמצעות שימוש בצנטריפוגה נבדקו באמצעות ריאקצית RT-PCR או באמצעות אימונו-ציטומטריה. בנוסף, תורבתו התאים בתנאים המאפשרים גדילה של פרוגניטורים עצביים ונבדקו בשיטות אימונו-ציטוכימיות ובאמצעות Western blotting.

תאים שבודדו מה-CSF נאספו מ-20 פגים בגיל הריון של כ-27 שבועות (15 ילודים עם PPHH ו-5 ילודי ביקורת). מספר התאים הללו שנלקחו מחולים ב-PPHH במהלך הזמן נותר קבוע, בהתבסס על חישובי החוקרים. בדגימות שנאספו מחולי PPHH שועתקו סמנים של תאים פרוגניטורים עצביים, נמצאו בהם כל סוגי התאים הבוגרים של מערכת העצבים המרכזית, ומגוון גדול של גני ה-chondroitin sulfate proteoglycan, כולל כל משפחת ה-aggrecan/lectican.

התאים הללו עברו פרוליפרציה בתרבית, וסמני precursor זוהו באמצעות Western blotting, אימונו-ציטוכימיה, וציטומטריה. החוקרים לא הצליחו לתרבת תאים מהדגימות שנאספו בקרב נבדקי הביקורת.

החוקרים מסיקים כי הצטברות תאים פרוגניטורים עצביים ב-CSF עלולה להשפיע על הניתוח הקליני של ספירות התאים ב-CSF של חולי הידרוצפלוס ולהיות מעורבת, באופן שעדיין איננו ידוע, בביולוגיה של הפגיעה לאחר הידרוצפלוס. בנוסף, הם מציינים כי הממצאים מצביעים על אפשרות של הפצת תאי גזע עצביים מה-CSF.

The Journal of Pediatrics, Volume 148, Issue 3, Pages 337

הערות עורך:

חשיבותו של הממצא הזה אינה ברורה לי לחלוטין. אך אם במדע בדיוני עסקינן, האם לא ניתן לנצל תאים אלה לרגנרציה של נוירונים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה