רק רבע מהתינוקות במשקל לידה נמוך מאוד יתפתחו באופן תקין עד גיל חמש/מאת ד”ר ברזילי, עורך נאונטולוגיה (PEDIATRICS)

לפי מחקר חדש עולה, כי רק אחד מכל ארבעה תינוקות שנולדו במשקל לידה נמוך מאוד (ELBW), התפתח באופן תקין עד גיל 5 שנים. שיעור גבוה של הפרעות קוגנטיביות, מצביע על האפשרות של סיכון מוגבר לקשיים בלימוד בגיל מאוחר יותר.

החוקרים אספו מידע לגבי כל התינוקות שנולדו עם ELBW בפינלנד בין השנים 1996-1997 (351 תינוקות). מתוך תינוקות אלו, 172 עברו הערכה בעזרת מבחנים נוירו-קוגנטיביים בגיל 5 שנים.

החוקרים מדווחים, כי שיעור הליקויים הקוגנטיביים בקרב הילדים עמד על 9%. שיעור הילדים עם שיתוק מוחין עמד על 14% (19% בקרב הילדים שנולדו לפני שבוע 27). ה- IQ הממוצע בקרב הילדים עמד על 96 ± 19 ובקרב הילדים שנולדו לפני שבוע 27, על 94 ± 19. בהערכה לפי NEPSY נמצא, כי בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, הילדים במחקר היו עם יכולות פחותות מבחינת הקשבה, שפה, מוטוריקה וראייה מרחבית. 4% מהילדים נזקקו לעזרי שמיעה ול- 30% היו בעיות ראייה.

סה”כ, 20% מהילדים היו עם מוגבלויות קשות, 19% היו עם מוגבלויות קלות ו- 26% בלבד היו עם התפתחות תקינה.

החוקרים קוראים לביצוע של מחקרים לטווח ארוך יותר, על מנת לגלות את ההשפעה ארוכת הטווח של לידה במשקל נמוך מאוד.


Neurodevelopmental Outcome at 5 Years of Age of a National Cohort of Extremely Low Birth Weight Infants Who Were Born in 19961997, PEDIATRICS Vol. 116 No. 6 December 2005, pp. 1391-1400

 


הערות עורך:

בהמשך לפרסומים רבים לאחרונה נראה כי עדיין הפרוגנוזה של הפגים הנולדים לפני שבוע 27 להריון אינה מזהירה. עדיין ילודים אלה לפי פרסומים רבים נמצאים בסיכון יתר לפגיעה התפתחותית בעתיד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה