תגובה של פגים לחיסון משושה DTaP-HBV-IPV/Hib – סקירתו של ד”ר ברזילי,עורך נאונטולוגיה

פגים מצויים בסיכון מוגבר לזיהומים, ויש לחסן אותם בגיל הרגיל.

מחקר חדש בדק את האימונגניות והראקטוגניות של חיסון משושה שכלל דיפטריה, טטנוס, Acellular Petusis, HBV, פוליו מוחלש, ו-Haemophilus Influenza type B (DTPa-HBV-IPV/Hib) בפגים.

במחקר השוואתי, עקבו החוקרים אחר 94 ילודים שנולדו בשבועות 24-36 (בגיל הריון 31.05 ± 3.45), משקל לידה ממוצע של 1420 ± 600 g) וקבוצת ביקורת של 92 ילודים שנולדו במועד. המשתתפים חולקו לטיפול בשלושה מינונים של DTPa-HBV-IPV/Hib בחודשים 2, 4, 6. הערכת אימונוגניות נעשתה לפי בדיקות סרום שנלקחו לפני ו-4 שבועות לאחר החיסון הראשוני. הערכת ריאקטוגניות נעשתה לפי כרטיסי יומן.

מהתוצאות עולה כי כל הפגים (93) וילודים שנולדו בזמן (89) שנכללו בניתוח האימונגניות, הגיעו לרמות נוגדנים מגנים לדיפטריה, טטנוס ופוליו מסוג 1, 2 ו-3. התגובה החיסונית למרכיבי Hib ו-HBV היתה נוכה יותר בפגים, בהשוואה לילודים שנולדו במועד. (92.5% לעומת 97.8%, ו-93.4% לעומת 95.2%, בהתאמה).

שיעורי התגובה לחיסון לאנטיגני Pertusis (שעלת), היו מעל 98.9%, בשתי קבוצות המחקר.

למרות שמרבית הטיטרים הממוצעים היו נמוכים בפגים, הטיטרים היו דומים עבור שעלת, איום גדול בפגים. החיסון נסבל היטב, ולא נרשמו הבדלים בריאקטוגניות בין הקבוצות. חלק מהיילודים הלא-מפותחים באופן קיצוני סבלו מאירועים לבבים-נשימתיים זמניים, במהלך 72 השעות לאחר החיסון הראשון, ללא השלכה קלינית.

לסיכום, פגים, שחוסנו בחיסון המשושה DTaP-HBV-IPV/Hib, בחודשים 2, 4 ו-6, הראו תגובה אימונית טובה לכל האנטגינים. זמינות החיסון מגדילה משמעותית את החיסון של ילודים שנולדו לפני המועד.

PEDIATRICS Vol. 116 No. 6 December 2005, pp. 1292-1298

הערת העורך:

עדיין לא ברור לחלוטין כיצד יש לחסן פגים. מחקר זה מראה לפחות כי לפגים שחוסנו בחיסון המשושה יש אימונוגניות דומה לעומת ילודים במועד. החיסון המשושה עדיין לא נמצא בשימוש נרחב בישראל. ישנם כאלה המעלים תהיות בקשר ליעילותו בכלל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה