סיבה חדשה לאימפוטנציה בחולי סוכרת?

השימוש ב-(Rosiglitazone (Avandia כ- add-on therapy לחולה סוכרת מתרחב בעולם כולו. התכשיר משפר את איזון הסוכרת על ידי הגברת הרגישות לפעילות האינסולין.

בתצפיות בחיות ניסיון ובתרביות רקמה נמצא כי לתכשיר זה תכונות דומות בחלקן ל-(Ketoconazole (Nizoral בעיכוב מספר אנזימים במסלול הסינטזה של הסטרואידים השונים, בכללם האנדרוגנים (CYP17).

במטרה לבדוק האם אפקט זה רלבנטי לחולים, Vierhapper וחב’1 בדקו ב-10 מתנדבים בריאים את האפקט של טיפול ב-Avandia במינון של 8 מ”ג ביום במשך שבוע. נמצא כי טיפול זה הביא לירידה בקצב היצור של Testosterone ו-Dihydrotestosterone יחד עם ירידה קטנה, אך משמעותית, ברמת ה-Testosterone בפלסמה.

המשמעות הקלינית של שינויים אלו אינה ברורה, נחוצים נתונים קליניים בחולי סוכרת המטופלים ב-Avandia במשך זמן ארוך יותר. כדאי נכון להיום להיות ערים לאפשרות זו בהערכת אימפוטנציה בחולי סוכרת, פרט לגורמים הווסקולרים והנויאופטיים המוכרים.

1. Vierhapper, Nowotny P, Waldhausl W. Reduced production rates of testosterone and dihydrotestosterone in healthy men treated with rosiglitazone. Metabolism 2003;52:230-2.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה