מדוע מטופלים שקבעו תור למרפאה לא מגיעים? מחקר פרוספקטיבי במרפאת חוץ גסטרואנטרולוגית



Why do patients not keep their appointments? Prospective study in a gastroenterology outpatient clinic. Murdock A, Rodgers C, Lindsay H, Tham TC. J R Soc Med. 2002 Jun;95(6):284-6.


הבעיה המוצגת בכותרת המאמר מוכרת לכולנו. מטופלים שקבעו תור למרפאה, לא מגיעים ביום שנקבע, פעמים רבות ללא הודעת ביטול מראש. הנושא כרוך לעתים באיבוד זמן ומשאבים לריק.

המאמר הנוכחי ניסה לעמוד על הסיבות לכך.

שיטות: אותרו 103 מטופלים שלא הגיעו למרפאה ביום שנקבע להם. סך הכל 14% מסך הזימונים למרפאה. 3 מתוכם נפטרו (סיבה מוצדקת ללא ספק, אולם מענין מה היה משך ההמתנה?!)

לשאר 100 המטופלים נשלחו שאלונים: 64 בדואר (הגיבו 43), ו- 32 בטלפון (נענו 30). סך תגובה כולל של 73%.

49  מן המשיבים היו מטופלים חדשים.

הסיבות לאי בואם של 73 המטופלים למרפאה מסוכמות להלן:

13 מטופלים (27%) לא הגיעו לביקור כבר פעם אחת או יותר בעבר.

שיעור אי ההגעה לביקור בין מרפאות שונות נע בין 25-10 אחוז ובממוצע- 14%

מסקנת המחברים כי לאור העובדה שחלק ניכר מאלו שלא הגיעו ביטאו אפאטיה, נתון שקשה לשנות, ומכיוון שמספר הנעדרים קבוע פחות או יותר, ייתכן ויש מקום לרישום-יתר קבוע בעת קביעת התור.

הערה: אפשר לשקול, כפי שנעשה במרפאות מסוימות, פניה טלפונית סמוך למועד הביקור.

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה