אלרגיה לפורמולה על בסיס סויה ולפורמולת על בסיס whey שעברה הידרוליזה נרחבת בתינוקות עם אלרגיה לחלב פרה

Allergy to soy formula and to extensively hydrolyzed whey formula in infants with cow's milk allergy: A prospective, randomized study with a follow-up to the age of 2 years

מחקר פרוספקטיבי, אקראי עם מעקב עד גיל שנתיים.

Timo Klemola, Timo Vanto, Kaisu Juntunen-Backman, Kirsti Kalimo, Riitta Korpela, Elina Varjonen, J Pediatr 2002;140:219-24

מטרות-
בוצע מחקר פרוספקטיבי, אקראי בכדי להעריך את ההיארעות המצטברת של אלרגיה או תופעות לוואי אחרות, לפורמולת על בסיס סויה ולפורמולה שעברה הידרוליזה נרחבת, בתינוקות עד גיל שנתיים הסובלים מאלרגיה מוכחת לחלב פרה.
תכנון המחקר: 170 תינוקות עם אלרגיה מתועדת לחלב פרה נבחרו בצורה אקראית לקבלת פורמולת סויה או פורמולה שעברה הידרוליזה בצורה נרחבת. במידה והיה חשד כי הפורמולה גרמה לסימפטומים, נערך אתגר (כפול סמיות, עם קבוצת בקרה שטופלה באינבו) עם הפורמולה. הילדים היו במעקב עד גיל שנתיים, ונמדדו רמות נוגדני אימונוגלובולינים E ספציפיים לסויה בזמן האבחנה, בגיל שנה ובגיל שנתיים.

תוצאות-
ב-8 מטופלים (10%; 95% confidence interval, 4.4%-18.8%) אשר נבחרו בצורה אקראית לקבלת פורמולת סויה, ובשני מטופלים (2.2%; 95% confidence interval, 0.3% to 7.8%) אשר נבחרו בצורה אקראית לקבלת פורמולה שעברה הידרוליזה נרחבת אושרו תופעות לוואי ע"י מבחן אתגרי. תופעות לוואי לסויה היו דומות לאלה אשר מופיעות באלרגיה לחלב פרה במנגנון הקשור ב- IgEובאלרגיה במנגנון שאינו קשור ב- IgE
(11% ו 9% בהתאמה). נוגדני IgE לסויה אובחנו רק ב- 2 מהתינוקות שסבלו מתופעות הלוואי לסויה. תופעות לוואי לפורמולת סויה היו שכיחות יותר בתינוקות צעירים (פחות מ-6 חודשים) מאשר בתינוקות מבוגרים (12-6 חודשים) (5 מ-20 לעומת 3 מ-60 בהתאמה,P=0.01).

מסקנות
לרוב התינוקות שסבלו מאלרגיה לחלב פרה במנגנון הקשור ב- IgE ומנגנון שאינו קשור ב- IgE, הייתה סבילות לפורמולת על בסיס סויה פיתוח אלרגיה לסויה במנגנון הקשור ב- IgE היה נדיר. ניתן להמליץ על פורמולה על בסיס סויה כבחירה ראשונה לתינוקות בני 6 חודשים הסובלים מאלרגיה לחלב פרה.

הערת העורך-
מחקרים אחרים מראים כי עד 40% מהילדים הסובלים מאלרגיה לחלב פרה סובלים גם מאלרגיה לפורמולה על בסיס סויה. למרות המסקנה האופטימית של המאמר יש לבחון את התוצאות שהוצגו בעבודות נרחבות יותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה