טיפול בהיפותרמיה מתונה כדי לשפר את התוצאות הנוירולוגיות לאחר דום לב

The New England Journal of Medicine, vol. 346, No. 8, Feb. 21, 2002
Mild Therapeutic Hypothermia to Improve the Neurologic outcome after Cardiac Arrest
The Hypothermia After Cardiac Arrest Study Group. Coordinated by Michael Holzer, M.D.
Universitatsklinik fur Notfallmedizin, Vienna, Austria.

רקע
דום לב עם איסכמיה מוחית מפושטת לעתים קרובות מביא לנזק נוירולוגי חמור. המחקר נערך בכדי לגלות אם טיפול בהיפותרמיה מערכתית מתונה יעלה את שיעור ההתאוששות הנוירולוגית לאחר החייאה עקב דום לב שקרה בהקשר לפירפור חדרי.

שיטת
במחקר זה, שנעשה במספר מרכזים רפואיים עם חוסר כל הערכה מוקדמת לגבי התוצאות, המטופלים שעברו החייאה לאחר דום לב עקב פירפור חדרי, הוכנסו באופן אקראי לטיפול בהיפותרמיה (טמפרטורת היעד 32ºC-34ºC, שנמדדה בשלפוחית) במשך תקופה של 24 שעות, או כדי לקבל טיפול רגיל עם טמפרטורה נורמלית. נקודת הסיום הראשונית היתה תוצאה נוירולוגית טובה תוך שישה חודשים לאחר דום הלב; נקודות הסיום המשניות היו מוות תוך ששת החודשים ושיעור הסיבוכים תוך שבעה ימים.

תוצאות
ל- 75 מתוך 136 המטופלים בקבוצה שעברה היפותרמיה, שלגביהם התקבלו נתונים (55%), היו תוצאות נוירולוגיות טובות (קטגוריה של תפקוד מוחי, 1 [החלמה טובה] או 2 [נכות בינונית], בהשוואה עם 54 מתוך 137 (39%) מהקבוצה ששהתה בטמפרטורה נורמלית. (שיעור סיכון, 1.40; 95 אחוז מרווח בטחון, 1.81-1.08). מוות בשישה חודשים היה 41% בקבוצת ההיפותרמיה (56 מתוך 137 מטופלים נפטרו), בהשוואה עם 55% בקבוצת הטמפרטורה הנורמלית (76 מתוך 138 מטופלים; שיעור סיכון, 0.74; 95 אחוז מרווח בטחון, 0.95-0.58). שיעור הסיבוכים לא היה שונה באופן משמעותי בין שתי הקבוצות.

מסקנות
אצל מטופלים שעברו באופן מוצלח החייאה לאחר דום לב עקב פירפור חדרי, טיפול בהיפותרמיה מתונה העלה את שיעור התוצאות הנוירולוגיות הטובות והפחית את מקרי המוות.

הערת העורך
שני המאמרים מוכיחים תצפיות ידועות על אנשים אשר שהו זמן ממושך לאחר טביעה במי האוקינוס הצפוני, ואפשר היה להחיותם בהצלחה בזכות הקור. ייתכן, שבעתיד נשמע עוד על תופעות מסוג זה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה