כיצד ROP משפיעה בגיל המבוגר?

Adult Retinopathy of Prematurity. Outcomes of Rhegmatogenous Retinal Detachments and Retinal Tears
Richard S. Kaiser, Michael T. Trese, George A. Williams, Morton S. Cox, Jr.
Ophthalmology 2001;108:1647-1653
(Retinopathy of Prematurity (ROP הינה ויטראורטינופתיה נאווסקולרית המתפתחת ב-84% מהתינוקות הפרהמטוריים. ROP עוברת ב-80% מהמקרים ללא כל איבוד ראיה. באנשים אלה, אשר לא פיתחו היפרדות רשתית יש שאריות שינויים ויטראורטינליים.
המחקר נועד לבדוק באופן רטרוספקטיבי את התוצאות של קרעים ברשתית והיפרדויות רשתית רגמטוגניות במבוגרים עם ROP בילדתם.
לצורך זה בוצע מעקב אחר 216 עיניים של 108 חולים מגיל 15 שנה או מבוגר יותר ועד שהיו בני 23 שנה.
בעין אחת נצפתה הפרדות רשתית בבדיקה הראשונה, ובמהלך המעקב 30 עיניים פיתחו היפרדות רשתית. פרוצדורה ניתוחית נוספת הייתה נחוצה ב-7 מתוך 31 העיניים (23%) עם הפרדות רשתית. ב-4 עיניים היה קרע ברשתית בבדיקה הראשונית, ובמהלך המעקב התפתח קרע רשתית ב-19 עיניים. ב-7 מתוך 23 העיניים (30%) עם קרע ברשתית, נכשל התיקון הראשוני. הסתבר שגם עיניים עם שינויים צלקתיים מינימליים מ-ROP נמצאים בסיכון גבוה להתפתחות קרעים ברשתית והפרדות רשתית. חולים אלה הינם בדרך כלל גם עם קוצר ראייה גבוה.
התברר שגם עיניים עם ROP בחומרה נמוכה הינם בסיכון גבוה לפתח קרעים ברשתית והיפרדות רשתית. לכן, גם חולים אסימפטומטיים עם היסטוריה של פרהמטוריות חייבים להיות במעקב מתמיד ותכוף.
תיקון של קרע או היפרדות בחולים כאלה עשוי להיות כרוך בפרוצדורות מרובות אך התוצאות מבחינת הראייה יכולות להיות טובות. יש לשקול שחרור נרחב של משיכה ויטראורטינלית כטיפול בקרע או היפרדות בכל חולה עם היסטוריה של לידה פרהמטורית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה