LEARNING TO ASK

K.FURNISS,C TORCHEN, BLAKEWELL- SACHS
J.O.G.N.N. JULY/AUGUST 1999 VOL 28,NUMBER PAGE -353
לומדים לשאול

קיים קושי רב בשאלות על התעללות, השאלות אינן עולות על סדר היום בשיחות חולין בחברה ולדאבוננו, לעיתים קרובות גם לא במסגרת העבודה .

בעבודת מחקר שבוצעה ב – 1997 נמצא, שרק לאחר הדרכות חוזרות ונשנות, הצליחו האחיות להפנים את הצורך בתשאול נשים על אלימות במשפחה כחלק מלקיחת אנמנזה בסיסית.
התייחסות להתעללות במשפחה דורשת תגובה מתאימה מהצד המזהה, שתכלול תדרוך האישה לגבי עתות משבר וסביבה תומכת ומכבדת.
התעללות במשפחה היא בעיה בריאותית לנשים ופוגעת באחת מתוך כל 6נשים בהריון. תוצאות ההריון של אישה מוכה כוללות צירים מוקדמים, לידה מוקדמת, ילוד במשקל נמוך, פגיעה, התעללות בילדים ומוות.
נמצא שאחיות ככלל מתאימות מתוקף תפקידן לבצע סינון שיגרתי ולגלות אלימות במשפחה.

מה מונע מהאחיות לברר אלימות במשפחה?

הסיבות שמצותתות הן: חוסר זמן, חוסר כישרון/ידע ומיומנות כיצד לנהל ראיון, חוסר פרטיות בפרט במרפאות עמוסות, אי הופעה חוזרת של האישה המוכה (דבר שמאפיין קבוצה זו).

לעיתים נקבל רק הזדמנות אחת יש לתפוס אותה בשתי הידיים כי אולי נציל חיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה