גורמי סיכון להיצרות בהשקה לאחר ניתוח כריתת וושט (BMC Cancer)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Cancer עולה כי דלף מהשקה, מחלות לב וכלי דם וסוכרת הינם גורמי סיכון אפשריים להיצרות בהשקה של הוושט בחולים לאחר כריתת וושט.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון גורמי סיכון להיצרות בהשקה בחולים עם סרטן וושט לאחר כריתת וושט. היצרות בהשקה הינה הסיבוך ארוך הטווח הנפוץ ביותר בחולים לאחר כריתת וושט, כאשר גורמי הסיכון לסיבוך זה עדיין שנויים במחלוקת.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי MEDLINE, Cochrane Library ו-EMBASE לזיהוי מחקרים תצפיתיים שדיווחו על גורמי סיכון להיצרות בהשקה לאחר כריתת וושט. מטה-אנליזה הושלמה להערכת ההשפעה של גורמי סיכון שונים על היצרות בהשקה.

הסקירה כללה 14 מחקרים עם 5,987 חולים ומהנתונים עלה כי דלף מהשקה (יחס סיכויים של 2.75, רווח בר-סמך 95% של 2.16-3.49), מחלות לב וכלי דם (יחס סיכויים של 1.62, רווח בר-סמך 95% של 1.22-2.16), אבחנה של סוכרת (יחס סיכויים של 1.62, רווח בר-סמך 95% של 1.20-2.19) הינם גורמי סיכון אפשריים להיצרות השקה לאחר כריתת וושט.

הממצאים לא הצביעו על קשר בין טיפול קדם-ניתוחי, השקה מכאנית, העברת מעי גס או גישה טרנס-היאטלית ובין הסיכון להיצרות השקה לאחר כריתת ושט.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הכרת גורמי הסיכון הללו להיצרות בהשקה עשויה להשפיע על תוצאות הטיפול ותהליכי קבלת החלטות התערבותיות, כולל צעדים העשויים להפחית את הסיכון להיצרות בהשקה.

BMC Cancer, Jul 19, 2024

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה