שינוי אינטנסיבי באורח החיים קשור לשיפור בתסמיני אלצהיימר (Alzheimer’s Research & Therapy)

מחקר חדש שפורסם ב-Alzheimer's Research & Therapy מציע כי שינוי אינטנסיבי באורח החיים עשוי גם להועיל למטופלים שכבר אובחנו עם פגיעה קוגניטיבית קלה או אלצהיימר בשלבים מוקדמים

מחקר חדש שפורסם ב-Alzheimer’s Research & Therapy מציע כי התנהגויות בריאותיות נקשרו לסיכון נמוך יותר למחלת אלצהיימר, אך עשויות גם להועיל למטופלים שכבר אובחנו עם פגיעה קוגניטיבית קלה או אלצהיימר בשלבים מוקדמים.

לאחר 20 שבועות, מטופלים שביצעו התערבות אינטנסיבית ורב-תחומית באורח החיים הראו שיפורים משמעותיים בשלושה מדדי קוגניציה ותפקוד והתקדמות פחותה במדד אחד בהשוואה לטיפול הרגיל. שינויים חיוביים נצפו גם במספר סמנים ביולוגיים, כולל היחס בין בטא עמילואיד בפלסמה (Aβ) 42/40.

המחברים ציינו שזו הפעם הראשונה שניסוי המבוקר הראשון המראה כי שינויים אינטנסיביים באורח החיים יכולים לשפר באופן משמעותי את הקוגניציה והתפקוד בשלבים מוקדמים של אלצהיימר.

במחקר שלב 2 השתתפו 51 מטופלים בגילאי 45-90 עם פגיעה קוגניטיבית קלה או דמנציה מוקדמת עקב אלצהיימר שנרשמו בין ספטמבר 2018 ליוני 2022. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת התערבות או טיפול רגיל למשך 40 שבועות, כאשר קבוצת הבקרה יכלה לעבור לתוכנית אורח החיים לאחר 20 שבועות.

התערבות כללה תזונה טבעונית, תרגילי כוח ואירובי, וניהול מתחים כמו מדיטציה ויוגה. לאחר 20 שבועות, 10 מתוך 24 המשתתפים בתוכנית ההתערבות הראו שיפור מינימלי, בעוד שאף אחד בקבוצת הבקרה לא השתפר.

הממצאים מצביעים על כך ששינויים באורח החיים יכולים להעניק תקווה חדשה לחולים באלצהיימר ולמנוע הידרדרות קוגניטיבית. עם זאת, יש צורך במחקרים גדולים ומגוונים יותר כדי לאשר את הממצאים ולהרחיב את ההבנה בתחום זה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה