המלצות חדשות לאמצעים להגבלת השימוש ב-Topiramate בהיריון (מתוך הודעת ה-EMA)

ועידת PRAC (או Pharmacovigilance Risk Assessment Committee) מטעם סוכנות התרופות האירופית המליצה על אמצעים חדשים שנועדו למנוע שימוש ב-Topiramate בזמן היריון.

למרות שידוע היטב כי Topiramate עלול לגרום מומים מולדים מג’וריים והפרעה בגדילת עובר כאשר ניתן בזמן הריון, מנתונים שפורסמו לאחרונה עולה כי תתכן עליה אפשרית בסיכון להפרעות נוירו-התפתחותיות כאשר Topiramate ניתן במהלך היריון, כך לפי הצהרת סוכנות התרופות האירופית.

הנתונים כללו שני מחקרים תצפיתיים שהראו כי בילדים שנחשפו לאימהות עם אפילפסיה שנחשפו ל- Topiramate במהלך החיים העובריים תתכן עליה של פי 2-3 בסיכון להפרעות נוירו-התפתחותיות, בפרט הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, מוגבלות אינטלקטואלית, או הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, בהשוואה לילדים שנולדו לאימהות עם אפילפסיה שלא נטלו נוגדי-פרכוס.

בנשים המטופלות ב- Topiramate בשל אבחנה של אפילפסיה, ועידת PRAC ממליצה כעת כי הטיפול לא יינתן במהלך היריון, אלא אם אין טיפול הולם זמין אחר.

עוד הומלץ על תכנית מניעה שנועד למנוע חשיפה של העובר המתפתח ל- Topiramate, אשר תכלול הבהרה לכל אישה או נערה בגיל הפוריות אודות הסיכון בנטילת Topiramate בזמן הריון והצורך להימנע מהריון בזמן הטיפול התרופתי.

ללא תלות בהתוויה לטיפול, בסוכנות מבהירים כי השימוש ב- Topiramate בנשים בגיל הפוריות יוגבל רק למצבים בהם ישנה תכנית מניעה:

·        בדיקת הריון לפני התחלת הטיפול

·        ייעוץ אודות הסיכונים של טיפול ב- Topiramate והצורך באמצעי מניעה יעילים מאוד בזמן הטיפול

·        סקירת הטיפולים הפעילים לפחות אחת לשנה ע”י השלמת טופס מודעות לסיכון

 ועידת PRAC ממליצה כי אנשי צוות רפואי יבטיחו כי נשים בגיל הפוריות יהיו מודעות באופן מלא לסיכונים הכרוכים בנטילת Topiramate בזמן היריון. המומחים מציעים לשקול אפשרויות טיפול חליפי ולבחון מחדש את הצורך ב- Topiramate לפחות אחת לשנה.

 המידע המצורף ל- Topiramate יעודכן על-מנת להדגיש עוד את הסיכונים להפרעות נוירו-התפתחותיות ואת אמצעי הבטיחות הנוספים המומלצים.

 מתוך הודעת ה-EMA

 לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

    תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

    בנשים עם תחלואה אימהית חמורה סיכון מוגבר לפניה למחלקה לרפואה דחופה או אשפוז על-רקע הפרעת מצב נפשי לאורך עד 13 שנים לאחר הלידה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. במחקר העוקבה הרטרוספקטיבי השוו החוקרים את הביקורים בחדרי מיון ואשפוזים בשל מצב נפשי בנשים לאחר-לידה  עם וללא תחלואה אימהית חמורה לאורך 13 […]

  • האם לדחק וחרדה בזמן הריון השפעה על משך ההיריון? (Eur J Epidemiol)

    האם לדחק וחרדה בזמן הריון השפעה על משך ההיריון? (Eur J Epidemiol)

    במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Epidemiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר אפשרי בין תחושת דחק וחרדה בזמן הריון ובין סיכון מוגבר ללידה בשבוע מוקדם יותר, אך רק בשבועות מוקדמים של ההיריון. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהאטיולוגיה אינה ידועה היטב, לידה מוקדמת מהווה סוגיה רפואית חשובה מאחר והינה […]

  • היסטוריה של הפלות חוזרות מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (Eur J Epidemiol)

    היסטוריה של הפלות חוזרות מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (Eur J Epidemiol)

    בנשים עם היסטוריה של הפלות חוזרות תועד סיכון מוגבר להתפתחות דמנציה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Epidemiology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עוד ועוד עדויות מצביעות על הקשר בין היסטוריה פוריות ורביה, כולל גיל הופעת מחזור ווסת ראשון, ולדנות וגיל בעת הופעת מנופאוזה, ובין הסיכון להתפתחות דמנציה. עם זאת, אין […]

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

  • ההשפעה של חשיפה תוך-רחמית לחסמי ביתא על התוצאות סביב הלידה בנשים עם מחלת לב (Int J Cardiol)

    ההשפעה של חשיפה תוך-רחמית לחסמי ביתא על התוצאות סביב הלידה בנשים עם מחלת לב (Int J Cardiol)

    בנשים עם היסטוריה של מחלת לב תועד קשר בין חשיפה אימהית לחסמי ביתא ובין הסיכון לסיבוכים סביב הלידה, כאשר Labetalol לווה בסיכון הנמוך ביותר ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון, בעוד שהממצאים תומכים בהמלצה להימנע משימוש ב-Atenolol. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסמי ביתא משמשות לעיתים קרובות בזמן הריון, בעיקר בנשים עם מחלת לב. תרופות אלו […]

  • האם חרדה מעלה את הסיכון למחלת פרקינסון? (Br J Gen Pract)

    האם חרדה מעלה את הסיכון למחלת פרקינסון? (Br J Gen Pract)

    בחולים עם אבחנה של חרדה סיכון גבוה כפליים להתפתחות מחלת פרקינסון, בהשוואה לאלו ללא הפרעת חרדה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of General Practice. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חרדה הינה מאפיין ידוע של השלבים המוקדמים של מחלת פרקינסון, אך אין מידע אודות הסיכון העתידי למחלת פרקינסון באלו עם הופעה חדשה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה