זיהום כרוני בנגיף HBV מלווה בסיכון מוגבר לדימום תוך-מוחי (מתוך כנס ה-EASL Congress)

זיהום כרוני בנגיף HBV (או Hepatitis B Virus) מלווה בסיכון מוגבר לדימום תוך-מוחי, אך אינו כרוך בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים מסוגים אחרים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-EASL Congress.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בסין קיים העומס הגדול ביותר של מקרי HBV ברחבי העולם, כאשר אחד מכל שלושה מהחולים עם זיהום HBV מתגורר בסין ולפי ההערכות, כ-10 מיליון חולים עם זיהום כרוני בנגיף HBV בסין כיום ימותו עד שנת 2030, בעיקר משנית לסרטן כבד בר-מניעה.

בסין מדווח על שיעורי היארעות גבוהים יותר של אירועים מוחיים ושיעור גבוה יותר של דימומים תוך-מוחיים, בהשוואה למדינות אחרות. יתרה מזאת, למרות ששיעור אירועים מוחיים איסכמיים גבוה כמעט פי ארבעה בהשוואה לדימום תוך-מוחי, מקרי דימום תוך-מוחי אחראיים למספר דומה של מקרי מוות עקב אירוע מוחי.

להערכת החשיבות של זיהום כרוני בנגיף HBV באטיולוגיה של אירוע מוחי, החוקרים התבססו על נתונים ממאגר China Kadoorie Biobank לזיהוי 500,991 מבוגרים (גיל ממוצע של 52.1 שנים; 41% גברים) מ-10 אזורים גיאוגרפיים שונים, כולם עברו בדיקת HBsAg בתחילת המחקר.

החוקרים מדווחים כי 3% מהנבדקים היו חיוביים ל-HBsAg.

לאורך מעקב ממוצע של 11 שנים, החוקרים מדווחים על 59,117 אירועים מוחיים, מהם 11,318 משנית לדימום תוך-מוחי, 49,971 אירועים מוחיים איסכמיים, 3,036 אירועים מוחיים ממקור לא-ידוע ו-995 מקרים של דימום תת-עכבישי.

מהנתונים עולה כי בקרב אלו שהיו חיוביים ל-HBsAg תועד סיכון מוגבר לדימום תוך-מוחי (יחס סיכון מתוקן של 1.29, רווח בר-סמך 95% של 1.16-1.44), הן פטאלי (יחס סיכון מתוקן של 1.36, רווח בר-סמך 95% של 1.16-1.60) והן לא-פטאלי (יחס סיכון מתוקן של 1.23, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.44). לא זוהה קשר מובהק סטטיסטית בין HBsAg ובין הסיכון לאירוע מוחי איסכמי, דימום תת-עכבישי או אירוע מוחי אחר/לא-ספציפי.

החוקרים בחנו גם מדדים מטבוליים ובדיקות דם ומדווחים כי באלו שהיו חיוביים ל-HBsAg תועדו רמות נמוכות יותר של כולסטרול כולל, LDL, טריגליצרידים ואלבומין ורמות גבוהות יותר של ALT ו-AST.

החוקרים מסכמים וכותבים כי זיהום כרוני בנגיף HBV עשוי להוות גורם סיכון לדימום תוך-מוחי, אך אינו מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי. המנגנון הקושר בין הזיהום הנגיפי ובין הסיכון לדימום תוך-מוחי עשוי לכלול הפרעה בתפקודי כבד והפרעה בתפקודי קרישה או מסלולים נלווים. הם קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים נוספים להערכת הנושא.

מתוך כנס ה-EASL Congress

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • משלב Bulevirtide עם Peginterferon Alfa-2a עדיף על Bulevirtide לבדו כנגד זיהום כרוני בהפטיטיס D (מתוך N Engl J Med)

    משלב Bulevirtide עם Peginterferon Alfa-2a עדיף על Bulevirtide לבדו כנגד זיהום כרוני בהפטיטיס D (מתוך N Engl J Med)

    משלב Bulevirtide במינון 10 מ”ג עם Peginterferon Alfa-2a עדיף על Bulevirtide במינון 10 מ”ג בלבד בטיפול בחולים עם זיהום כרוני בנגיף הפטיטיס D (HDV, או Hepatitis D Virus) כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine. במחקר בשלב 3, טיפול מונותרפי ב- Bulevirtide הוביל לתגובה נגיפית בחולים עם זיהום כרוני […]

  • בנשים עם מחלת כבד אוטואימונית סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (מתוך כנס ה-DDW)

    בנשים עם מחלת כבד אוטואימונית סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (מתוך כנס ה-DDW)

    בנשים עם מחלת כבד אוטואימונית ייתכן סיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Digestive Disease Week. באופן ספציפי יותר, תעד סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בנשים עם דלקת כבד אוטואימונית (Autoimmune Hepatitis) ודלקת ראשונית של דרכי המרה (Primary Biliary Cholangitis). החוקרים השלימו מחקר עוקבה רב-מרכזי, רטרוספקטיבי, […]

  • השוואת יעילות ובטיחות טיפול נוגד-טסיות כפול במשך חודש לעומת שלושה חודשים בחולים עם מחלת כליות כרונית בסיכון גבוה לדימום (Am J Cardiol)

    השוואת יעילות ובטיחות טיפול נוגד-טסיות כפול במשך חודש לעומת שלושה חודשים בחולים עם מחלת כליות כרונית בסיכון גבוה לדימום (Am J Cardiol)

    במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר מהן עולה כי בחולים בסיכון גבוה לדימום, טיפול נוגד-טסיות כפול במשך חודש אחד לעומת טיפול במשך שלושה חודשים לווה בסיכון דומה לסיבוכים איסכמיים ומגמה של ירידה באירועי דמם שנה לאחר התערבות כלילית מילעורית, ללא תלות במחלת כליות כרונית ברקע. ברקע למחקר מסבירים […]

  • דימום וסתי כבד מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בנשים מאושפזות (BMC Med)

    דימום וסתי כבד מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בנשים מאושפזות (BMC Med)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMC Medicine עולה כי דימום וסתי כבד מלווה בסיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים בנשים צעירות המאושפזות בבתי חולים בארצות הברית. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דימום וסתי כבד הינה הפרעת מחזור נפוצה הקשורה עם מספר גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בנשים. בנוסף, דימום וסתי כבד לעיתים קרובות מלווה במחזורים לא-סדירים, […]

  • טיפול ב- Vonoprazan אינו-נחות לעומת מעכבי תעלות מימן במניעת דימום חוזר משנית לכיב פפטי בסיכון גבוה (Gastroenterology)

    טיפול ב- Vonoprazan אינו-נחות לעומת מעכבי תעלות מימן במניעת דימום חוזר משנית לכיב פפטי בסיכון גבוה (Gastroenterology)

    מתן טיפול ב- Vonoprazan אינו-נחות בהשוואה לטיפול תוך-ורידי במינון גבוה של מעכבי תעלות מימן במניעת דימום חוזר בתוך 30 ימים בחולים בסיכון גבוה לדימום מכיב פפטי שהשיגו שליטה אנדוסקופית, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Gastroenterology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היעילות של Vonoprazan כאפשרות טיפול שאינה-נחותה לעומת מעכבי תעלות מימן הוכחה במגוון מחלות תלויות-חומצה, […]

  • הטיפ השבועי עם פרופ' רז: הפסקת או לקיחת אספירין במטופלים.

    הטיפ השבועי עם פרופ' רז: הפסקת או לקיחת אספירין במטופלים.

    פרופ’ רז עוסק בהפסקת/לקיחת אספירין במטופלים, ומתייחס למאמר שפורסם לאחרונה ב-JAMA בו נמצא שבמטופלים ללא אינדיקציה לנטילת אספירין, הפסקת הטיפול הביאה לעליה בסיכון לאירועים לבביים, בעוד שהמשך נטילת הטיפול לא נקשרה לעליה משמעותית בסיכון לדימום. לכל הטיפים השבועיים  בחסות בלתי תלויה של חברת נובונורדיסק

  • אמבוליזציה של הרחם עשויה למנוע צורך בכריתת רחם בנשים עם דימום לאחר-לידה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology)

    אמבוליזציה של הרחם עשויה למנוע צורך בכריתת רחם בנשים עם דימום לאחר-לידה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology)

    מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society of International Radiology עולים שיעורי הצלחה גבוהה לאמבוליזציה של עורק הרחם בשליטה בדימום לאחר-לידה ומניעת צורך בכריתת רחם בנשים רבות עם דימום לאחר לידה. אמבוליזציה של עורק הרחם הינה פרוצדורה זעיר-פולשנית הכוללת הזרקת חלקיקים קטנים החוסמים זמנית את זרימת הדם לעורקי הרחם. החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי […]

  • הפטיטיס D - סקירה (JAMA, CME)

    הפטיטיס D - סקירה (JAMA, CME)

    זיהום בנגיף הפטיטיס D הוא סיבה לדאגה ברחבי העולם, כאשר הוא מתרחש בשילוב עם זיהום בנגיף הפטיטיס B, ומשפיע על כ-12 עד 72 מיליון בני אדם ברחבי העולם. סקירה זו מתוך ה-JAMA מתעמקת במורכבויות של זיהום בנגיף הפטיטיס D, עם פירוט על אֵפּידֶמיולוגיה, אבחון, מניעה וכן על ההתפתחויות העדכניות בטיפול בו. סקירת המידע הזמין מעניקה תובנות חשובות על האתגרים שמציב זיהום בנגיף הפטיטיס D ועל המאמצים המתמשכים לטפל בבעיה זו של בריאות הציבור.

  • החשיבות הפרוגנוסטית של חסר ויטמין C בחולים עם דימום חד מדרכי עיכול עליונות   (Aliment Pharmacol Ther)

    החשיבות הפרוגנוסטית של חסר ויטמין C בחולים עם דימום חד מדרכי עיכול עליונות   (Aliment Pharmacol Ther)

    בחולים עם דימום חד מדרכי עיכול עליונות, חסר ויטמין C מלווה בפרוגנוזה גרועה יותר, כולל עליה בשיעורי תמותה, דימום חוזר והארכת משך האשפוז, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Alimentary Pharmacology and Therapeutics. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי וויטמין C הינו מרכיב תזונתי חיוני בעל חשיבות לייצור קולגן, כולל במערכת העיכול. מטרת המחקר […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה