ההשפעה של אקופונקטורה עם לייזר על כאב וצפיפות עצם בנשים לאחר-מנופאוזה עם אוסטיאופורוזיס (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שילוב אקופונקטורה עם לייזר ביחד עם תוספי ויטמין D וסידן מהווה גישת טיפול יעילה לשיפור צפיפות העצם באמה והפחתת כאב בנשים לאחר-מנופאוזה עם אוסטיאופורוזיס.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעה של אקופונקטורה עם לייזר על צפיפות עצם באמה ועל כאב בשורש כף היד בנשים לאחר-מנופאוזה עם אוסטיאופורוזיס.

מדגם המחקר כלל 68 נשים לאחר-מנופאוזה עם אבחנה של אוסטיאופורוזיס, אשר חולקו באקראי לאחת משתי קבוצות: קבוצת טיפול תרופתי בלבד, כאשר הנשים קיבלו תוספי סידן וויטמין D המכילים פלאוריד כל יום למשך 12 שבועות, או קבוצת טיפול תרופתי עם אקופונקטורה עם לייזר, שכללה אקופונקטורה עם לייזר במשך 20 דקות בכל מפגש, שלושה מפגשים בשבוע, בנוסף לתוספי סידן וויטמין D.

התוצא העיקרי היה צפיפות המינראלים של העצם באמה הלא-דומיננטית. תוצאים אחרים כללו כאבים בשורש כף היד.

מהנתונים עולה כי חל שיפור משמעותי במדדי T-score של האמה בשתי הקבוצות, הן עם טיפול תרופתי בלבד (מערך של 2.844- לערך של 2.597-) והן משלב טיפול תרופתי עם אקופונקטורה עם לייזר (מערך של 2.944- ל-1.652-). עוד דווח על שיפור במדד Visual Analog Scale (מ-7.50 ל-4.24 עם טיפול תרופתי בלבד; מ-7.24 ל-3.09 עם טיפול תרופתי בשילוב אקופונקטורה עם לייזר, P<0.0001).

בקבוצת הטיפול התרופתי בשילוב עם אקופונקטורה עם לייזר, בהשוואה לקבוצת הטיפול התרופתי בלבד, תועד שיפור גדול יותר בצפיפות העצם (1.303- לעומת 0.247-, בהתאמה, p<0.0001) ובמדדי כאב (4.15 לעומת 3.26, בהתאמה, p<0.0001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשפעה החיובית של אקופונקטורה עם לייזר על כאב וצפיפות עצם בנשים לאחר-מנופאוזה עם אוסטיאופורוזיס.

Menopause, Mar 21, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה