טיפול במעכבי SGLT-2 מפחית את הסיכון לתמותה פתאומית בחולי אי-ספיקת לב (Cardiovasc Electrophysiol)

טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 בחולים עם אי-ספיקת לב מלווה בסיכון מופחת משמעותית לתמותה לבבית פתאומית, בהשוואה לפלסבו, כאשר התועלת נותרה ללא תלות בטיפולים תרופתיים אחרים בהתאם להנחיות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Cardiovascular Electrophysiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים אקראיים ומבוקרים הראו כי מעכבי SGLT-2 עשויים להפחית את הסיכון למשלב תמותה קרדיווסקולארית או אשפוז עקב אי-ספיקת לב בחולי אי-ספיקת לב. עם זאת, לא ידוע אם הטיפול התרופתי עשוי להפחית את הסיכון למוות לבבי פתאומי בחולי אי-ספיקת לב.

החוקרים השלימו חיפוש מקיף בספרות הרפואית לזיהוי מאמרים רלבנטיים שפורסמו לפני 28 באוגוסט, 2022. הם כללו בסקירה מחקרים שכללו חולים עם אי-ספיקת לב קלינית, אשר השוו בין מעכבי SGLT-2 ופלסבו, כאשר כל החולים קיבלו טיפול תרופתי קונבנציונאלי ודווח על תוצאים רלבנטיים (מוות לבבי פתאומי, הפרעות קצב לב חדריות והפרעות קצב לב פרוזדוריות).

החוקרים מדווחים כי ב-7 מבין 11 מחקרים שענו על קריטריוני הסקירה דווח על מוות לבבי פתאומי: 10,796 חולים טופלו במעכבי SGLT-2 ומספר דומה של חולים היה בזרוע פלסבו.

הטיפול במעכבי SGLT-2 לווה בירידה משמעותית בסיכון לתמותה לבבית פתאומית (יחס סיכון של 0.68, רווח בר-סמך 95% של 0.48-0.95). לא תועדו הבדלים משמעותיים בהיארעות הפרעות קצב לב חדריות ממושכת שלא נקשרו עם מוות לבבי פתאומי (p=0.77) או הפרעות קצב לב פרוזדוריות (p=0.31) בין חולים שטופלו במעכבי SGLT-2 לעומת פלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול במעכבי SGLT-2 מלווה בסיכון מופחת למוות לבבי פתאומי בחולי אי-ספיקת לב תחת טיפול תרופתי בהתאם להנחיות. הם קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים במטרה לקבוע את ההשפעה ארוכת הטווח של הטיפול התרופתי על הפרעות קצב לב.

Cardiovasc Electrophysiol, March 23, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה