חיסון אימהי כנגד טטנוס-דיפתריה-שעלת מפחית את הסיכון לשעלת ביילוד (JAMA Pediatr)

במהלך השנים לאחר הצגת חיסון טטנוס-דיפתריה-שעלת לנשים הרות חלה ירידה ממושכת במקרי שעלת בתינוקות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מטעם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, אשר פורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics.

משנת 2011, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ לנשים הרות לקבל חיסון כנגד טטנוס-דיפתריה-שעלת בכל היריון במטרה להגן על היילודים, לפני שאלו מקבלים את החיסון בעצמם בגיל חודשיים. למרות השימוש הנרחב בחיסונים בתינוקות, ילדים ומתבגרים, שעלת עדיין מהווה גורם תחלואה ותמותה משמעותי בארצות הברית והזיהום יכולה לפגוע בכל הגילאים, אם כי ביילודים השכיחות הגבוהה ביותר של המחלה וסיכון מוגבר לתחלואה ותמותה על-רקע שעלת.

המחקר האקולוגי כלל 57,460 מקרי שעלת בתינוקות מתחת לגיל שנה בין 2000 ועד 2019, מהם 33.6% אירעו בתינוקות לפני גיל חודשיים.

בין השנים 2000 עד 2010 – לפני ההמלצה לקבלת החיסון במהלך ההיריון – שיעורי ההיארעות השנתיים של שעלת עמדו בממוצע על 165.3 מקרים ל-100,000 תינוקות מתחת לגיל חודשיים. בקרב תינוקות אלו שנולדו לאחר ההמלצה לקבלת החיסון בהריון נרשמה ירידה בשיעורי היארעות שעלת בהיקף של 14.53 מקרים ל-100,000 תינוקות בשנה (p=0.001), אם כי לא חל שינוי משמעותי בשיעורי המחלה באלו בגילאי 6-12 חודשים (שינוי של 1.42 מקרים ל-100,000 תינוקות בשנה, p=0.29).

המומחים מסבירים כי מתן חיסון כנגד טטנוס-דיפתריה-שעלת לאם בזמן היריון מציעה את ההגנה הטובה ביותר לתינוקות לפני שהם מגיעים לגיל בו יכולים לקבל את החיסון כנגד הזיהום. הגנה זו קריטית מאחר ובחודשים הראשונים לחייהם התינוקות מצויים בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים חמורים, אשפוז או תמותה עקב שעלת.

במרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליצים לנשים לקבל את החיסון בטרימסטר השלישי לכל היריון במטרה להגדיל את רמות הנוגדנים העוברים לעובר.

JAMA Pediatr, Feb 6, 2023

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה