שתיית בירה מסייעת למיקרוביום (Journal of Agricultural & Food Chemistry)

מחקר חדש מראה כי גברים ששתו פחית אחת של בירה ביום במשך ארבעה שבועות שיפרו את מגוון מיקרוביום המעיים שלהם

מחקר חדש שפורסם ב-Journal of Agricultural & Food Chemistry הראה כי גברים ששתו פחית אחת של לאגר אלכוהולי או לא אלכוהולי ביום במשך ארבעה שבועות שיפרו את מגוון מיקרוביום המעיים שלהם, אוסף החיידקים שחיים במערכת המעיים. מיקרוביום מעיים מגוון יותר נקשר לסיכון נמוך יותר למחלות לב, סוכרת ו-COVID. כך, על ידי קידום מגוון חיידקים, בירה עשויה לסייע במניעת תוצאות אלו, על פי המחקר. הממצאים בולטים על רקע עדויות הולכות וגדלות לכך שכל רמה של אלכוהול, אפילו בכמויות קטנות או מתונות, אינה מועילה לבריאות. מחקר זה מצביע על כך ששתיית פחית בירה פעם ביום עשויה להועיל למיקרוביום המעי ללא קשר לתכולת האלכוהול שלה, אם כי בירה לא אלכוהולית עדיין עשויה להיות הבחירה הבריאה יותר.

במחקר כפול סמיות זה, 22 גברים בריאים בגילאי 23 עד 58 חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות. קבוצה אחת שתתה 11 אונקיות של לאגר לא אלכוהולי כל יום במשך ארבעה שבועות, בעוד שהשנייה שתתה לאגר עם 5.2% אלכוהול. בתום ארבעת השבועות, אנליזות של דגימות דם וצואה גילו עלייה ביותר מ-20 סוגים של חיידקים מועילים בדרכי העיכול של הגברים בשתי הקבוצות. אף אחת מהקבוצות לא הראתה שינויים משמעותיים במשקל הגוף, בשומן הגוף או בסמנים ביולוגיים קרדיומטבוליים כמו סוכר בדם או כולסטרול LDL.

“בירה עשירה בתרכובות בריאות הנקראות פוליפנולים, המפחיתות דלקת ולחץ חמצוני במעיים, מה שיוצר סביבה נוחה לגידול חיידקים מועילים”, מסביר החוקר הראשי ל-Medscape. יתרה מכך, מזונות מותססים הוכחו כמגבירים את מגוון המיקרוביום במעיים, כך המיקרואורגניזמים מהתסיסה של בירה עשויים לתרום גם כן. ממצאים אלה מתאימים חלקית למחקר קודם שחקר את השפעת הבירה על המיקרוביום של המעיים. מחקר אחד, שפורסם בכתב העת Alcohol בשנת 2020, מצא שגברים ונשים בגילאי 21 עד 53 שצרכו 12 אונקיות של בירה לא אלכוהולית ביום במשך 30 יום הראו עלייה במגוון המיקרוביום של המעיים. עם זאת, קבוצה נפרדת ששתתה בירה עם 4.9% אלכוהול לא הראתה את אותו השיפור.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Journal of Agricultural & Food Chemistry

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה