הקשר בין ערכי LDL גבוהים ובין הסיכון לסרטן ערמונית (מתוך J Urol)

גברים שחורים עם ערכי LDL מוגברים מצויים בסיכון מוגבר לביופסית ערמונית חיובית, כך עולה ממחקר חדש שפורסם במהדורת נובמבר של Journal of Urology.

החוקרים מסבירים כי חלק מהמחקרים הצביעו על קשר בין ערכי כולסטרול נמוכים ובין היארעות נמוכה של סרטן ערמונית, אך עדיין לא-ידוע איזה מרכיב בפרופיל השומנים תורם לסיכון לסרטן ערמונית.

החוקרים בחנו את התוצאות ממאגר ביופסיות של הערמונית, שכלל נתונים מלאים אודות 1775 גברים, במטרה להעריך אם קיים קשר בין פרופיל השומנים בדם ובין אבחנת סרטן ערמונית לפי ביופסיה.

לאחר תקנון למספר גורמים הקשורים בסיכון לסרטן ערמונית, נמצא קשר בין ריכוז LDL מוגבר ובין ביופסיה חיובית של הערמונית באפריקאים-אמריקאים, אך לא באמריקאים שאינם-אפריקאים.

בהשוואה לערכי LDL של מתחת ל-100 מ”ג לד”ל, שיעור הביופסיות החיוביות בגברים ממוצא אפריקאי-אמריקאי היה גבוה יותר ב-49% בנוכחות ערכי LDL בטווח 100-130 מ”ג לד”ל, גבוה יותר ב-53% בנוכחות ערכי LDL בטווח 130-160 מ”ג לד”ל וגבוה יותר ב-224% בנוכחות ערכי LDL של מעל 160 מ”ג לד”ל.

החוקרים זיהו אינטראקציה דומה בין ערכי כולסטרול שאינם-HDL ובין גזע וסרטן ערמונית, אך לא נמצא קשר בין נטילת סטטינים ובין אבחנת סרטן ערמונית  במדגם המחקר כולו או בקבוצות שסווגו לפי גזעים.

בחולים עם ביופסיה חיובית של הערמונית תועדו ערכי טריגליצרידים גבוהים יותר, בהשוואה לאלו עם ביופסיה שלילית, אך הקשר היה משמעותי רק בנוכחות רמת טריגליצרידים של מעל 250 מ”ג לד”ל. לא נמצא קשר בין ערכי HDL ובין תוצאות ביופסיה של הערמונית.

כמו כן, תועד קשר בין גיל מתקדם, רמת PSA מוגברת ובדיקה רקטאלית אבנורמלית ובין סיכון מוגבר לסרטן ערמונית.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Urol2009;182:2219-2225

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה