סגן שר הבריאות הרב ליצמן: משרד הבריאות הוא שיקבע הכנסת מכשירי הדמייה לבתי חולים

סגן שר הבריאות, ח”כ הרב יעקב ליצמן, אמר היום כי בכוונתו לדון עם האוצר על ביטול הרגולציה הקיימת כיום לגבי מכשירי הדמייה ( MRI או מכשירי CT ) לפיהם האוצר הוא הגורם המאשר את הצבתם של המכשירים בבתי החולים. ח”כ ליצמן אמר את הדברים בישיבה של מועצת הבריאות.

“זה לא מצב נכון שבו האוצר קובע לאלו בתי חולים יהיו מכשירי הדמייה. זה תפקידו של משרד הבריאות ואני מתכוון לבקש מהאוצר לשנות חוק זה”.

בנושא טיפולי שיניים לילדים עד גיל 18, על חשבון תקציב סל התרופות, חזר ואמר ח”כ ליצמן כי בכוונתו לתקן עוול שנמשך שנים רבות. “מדוע הוצא הטיפול בשיניים מסל הבריאות כאשר נחקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי? מדוע אז לא זעק איש? היום אני בא לתקן עוול שנמשך זמן רב לטובת ילדי ישראל”.

מקור: דוברות משה”ב

הערת עורך מדור מינהל ושיווק, בעז גנזבורג: אין ספק שעדיף שמשה”ב יהיה הגורם שמאשר את הצבת מכשירי ההדמיה בבתי החולים מאשר משרד האוצר. מה שעדיין לא ברור מדוע בעידן שבו בתי החולים הופכים להיות תאגידים עצמאיים מבחינה עסקית צריך בכלל להינתן אישור כזה. אם בית חולים מסויים מגיע למסקנה שההשקעה באמצעי הדמייה היא נכונה מבחינה רפואית וכדאית מבחינה כלכלית תוך לקיחה בחשבון של גודל ההשקעה, הדרישה לשירות, תעריפי הבדיקות – מדוע צריך גורם ממשלתי נוסף לאשר או למנוע זאת ? אותו כנ”ל גם לגבי מיכשור המיועד לטיפול בהקרנות ואמצעים אחרים.  באשר לטיפולי השיניים, הטענה העקרונית של סגן השר נכונה לדעתנו, אך השימוש בטכנולוגיה זו צריך לעבור את אותו מסלול של הערכה, בדיקה, חישוב עלות/תועלת וכד’ בדיוק כמו כל התרופות והטכנולוגיות האחרות המועמדות לסל, ובהתאם לכך לקבל את התעדוף המתאים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה