תוצאות מחקר ה-SPIRIT iv : עדיפות של XIENCE V® על TAXUS (מתוך TheHeart)

מנתונים אחרונים מניסוי SPIRIT iv עולה שמערכת תומכנים כליליים משחררי אברולימוס XIENCE V® של אבוט, הפגינה עליונות במדדי הבטיחות והיעילות המרכזיים  בהשוואה למערכת תומכנים כליליים משחרר פקליטקסל TAXUS® Express2 (TAXUS) לאחר שנה אחת.

ניסוי SPIRIT IV כלל תתי-קבוצה רבים של מטופלים שמצבם מורכב, כולל למעלה מ-1,100 מטופלים חולי סוכרת שכידוע הנם חולים וסובלים יותר ממחלות כלי דם קשות רבות יותר. מהמחקר עולה שבקרב מטופלים חולי סוכרת לא נמצא הבדל ב-TLF Target Lesion Falilure (כשל משמעותי בנגע בו בוצעה השתלה המוביל למוות, אירוע אוטם חוזר, רה וסקולריזציה חוזרת על רקע איסכמיה ) בין XIENCE V ל- TAXUSלאחר שנה אחת . אולם, אצל מטופלים ללא סוכרת, XIENCE V הראה  הפחתה של 54% ב-TLF בהשוואה ל-  TAXUS לאחר שנה אחת..

בנקודת הקצה של קריש דם מוחלט/אפשרי בתומכן (סטנט תרומבוזיס) , XIENCE V הראה הפחתה של 40% בהשוואה ל- TAXUSאצל מטופלים עם סוכרת  והפחתה של 94 אחוזים בהשוואה ל- TAXUSאצל מטופלים בלי סוכרת .

נוסף על כך, XIENCE V הציג שיעורי אירוע נמוכים בבדיקת תתי-קבוצה רבים כגון מטופלים עם כלי דם קטנים יותר , מטופלים עם נגעים ארוכים יותר  ומטופלים עם מחלה בכלי דם רבים. אצל מטופלים עם כלי דם קטנים יותר, XIENCE V הראה הפחתה של 43% ב-TLF בהשוואה ל- TAXUSלאחר שנה אחת. אצל מטופלים עם נגעים ארוכים יותר, XIENCE V הפגין הפחתה של 35 אחוזים ב-TLF בהשוואה ל- TAXUSלאחר שנה אחת . אצל חולים המטופלים בגין שני נגעים או יותר, XIENCE V הפגין הפחתה של %49 ב-TLF בהשוואה ל- TAXUS לאחר שנה אחת .

להלו הטבלה המתייחסת לכלל קבוצת המחקר:







































point


Xience V (%)


Taxus (%)


p for noninferiority


p for superiority


TLF


4.2


6.8


<0.0001


0.001


Ischemia-driven TLR


2.5


4.6


<0.0001


0.001


Cardiac death or target vessel MI


2.2


3.2


<0.0001


0.09


Death


1.0


1.3


NA


0.61


MI


1.9


3.1


NA


0.02


לדיווח ב-TheHeart 

בהודעה שהועברה ע”י נציגי התקשורת של אבוט וסקולר העולמית נמסר בנוסף:

ד”ר סטון, היו”ר האחרון של קרן המחקר הקרדיו-וסקולרי, ניו יורק, וחוקר ראשי בניסוי ה- SPIRIT IV ציין כי: “ SPIRIT IVמייצג את אחד הניסויים האקראיים הגדולים ביותר שנעשו עד היום (3,690 מטופלים) של שני תומכנים משחררי תרופה. מחקר זה התבצע ללא מעקב אנגיוגרפי שגרתי, שבו עלולה להיות נטייה לטפל בנגעים שאולי אינם מגורמי התסמינים ועלולים להשפיע על התוצאה..מתוצאות SPIRIT IV עולה ש- XIENCE V מפחית למטופל משמעותית את הסיכון ללקות בהתקף לב, לחזור על הפרוצדורה או לקריש דם בתומכן.”

ד”ר צ’רלס א. סימונטון, FACC, FSCAI, סגן נשיא, נושאים רפואיים, והמנהל הרפואי של Abbott Vascular ציין כי: “תוצאות SPIRIT IV מאשרות את הביצועים העקביים ויוצאי הדופן של תומכן XIENCE V. אנו מאמינים שתוצאות אלה יובילו לשינוי בנוהלים, על סמך עוצמת הנתונים.”

XIENCE V משמש לטיפול במחלת לב כלילית באמצעות פתיחה ותמיכה של עורק שהוצר או נחסם ושחרור התרופה, אברולימוס, באופן מבוקר כדי למנוע מהעורק להיחסם שוב הודות להחדרת התומכן. XIENCE V נבנה על תומכן לא-מצופה-תרופה המוביל בשוק של אבוט, מערכת התומכנים הכליליים MULTI-LINK VISION®. מצע VISION נועד לאפשר קלות החדרה, ולהקל על הרופאים לתמרן את התומכן ולטפל באזור הפגוע של העורק.

תומכן XIENCE V מוצע הן במערכת העברה על גבי תיל מוליך (OTW) והן בטכנולוגיית rapid exchange (RX). מערכת ההעברה המהירה היא הסוג ששימושו שכיח יותר משום שהיא מספקת לרופאים גמישות נוספות ואפשרות לפעול לבד במהלך הכנסת התומכן.

התומכן משחרר התרופה XIENCE V המוביל בשוק של אבוט מוצע מסחרית בארצות הברית, באירופה ובשווקים בינלאומיים נוספים. XIENCE V הוא התקן מחקרי ביפן והוא נבדק היום על ידי משרד הבריאות, העבודה והרווחה של יפן ועל ידי הסוכנות למוצרי רפואה ורוקחות.

מידע נוסף אודות XIENCE V אפשר למצוא באינטנרט בכתובת www.xiencev.com או www.abbottvascular.com/en_US/content/document/eIFU_XienceV.pdf.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה