Prochlorperazine עדיף על Sumatriptan בטיפול בהתקף מיגרנה בחדר מיון (מתוך Annals of Emergency Medicine)

בחולים הפונים לחדר מיון בעקבות התקף מיגרנה, טיפול תוך-ורידי ב- Prochlorperazine עם Diphenhydramine הוא יעיל יותר מטיפול תת-עורי ב-Sumatriptan (אימיטרקס), כך עולה ממחקר פרוספקטיבי קטן, שתוצאותיו פורסמו ב-Annals of Emergency Medicine.

החוקרים מסבירים כי הן Prochlorperazine והן Sumatriptan מהווים אפשרויות טיפול יעילות במיגרנה. עם זאת, לא ידוע רבות אודות ההשוואה בין השתיים.

במחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, נכללו 66 חולים שפנו לחדר מיון. גילאי המשתתפים נעו בטווח 18-50 שנים. כל המשתתפים סבלו ממיגרנה טיפוסית, שאובחנה על-בסיס קריטריוני International Headache Society.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול תת-עורי ב-Sumatriptan במינון 6 מ”ג (n=34), או Prochlorperazine במינון 10 מ”ג עם Diphenhydramine במינון 12.5 מ”ג (לטיפול באקטיזיה) בתוך תמיסה של 500 מ”ל סיליין (n=32). מאחר שהמחקר היה סמוי, כל חולה קיבל בנוסף טיפול דמה ביחד עם הטיפול שהוקצה לו.

החולים התבקשו לדרג את הכאב ולדווח על תופעות לוואי כל 20 דקות, עד 80 דקות או עד לשחרור מחדר המיון, לפי המוקדם מבין השניים. בתחילת המחקר, לא תועדו הבדלים חשובים בין הקבוצות.

Prochlorperazine לווה בהקלה מהירה ומשמעותית יותר בעוצמת הכאב, לפי סולם VAS (Visual Analog Scale) של 100 מ”מ (ירידה ממוצעת בעוצמת הכאב של 73 מ”מ לעומת 50 מ”מ עם Sumatriptan).

בשתי הקבוצות החולים דיווחו על דרגת טשטוש זהה. בחילות היו פחות נפוצות בקרב חולים שטופלו ב- Prochlorperazine , אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול תוך-ורידי ב- Prochlorperazine עם Diphenhydramine הינה גישה יעילה וזולה יותר לטיפול בחולים הסובלים ממיגרנה בחדר מיון.

Ann Emerg Med 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה