מעורבות לבבית נפוצה בתסמונת Churg-Strauss Syndrome (מתוך Arthritis & Rheumatism)

על-פי מאמר חדש שפורסם במהדורת 7 בינואר של Arthritis & Rheumatism, מעורבות לבבית היא תופעה נפוצה בחולים עם תסמונת Churg-Strauss Syndrome. עם זאת, הביטויים מאוד וריאביליים, והחוקרים ממליצים על בדיקת אק”ג וכן בדיקת אקו-לב או MRI לבבי, בכל חולה עם התסמונת.

החוקרים מדווחים כי שכיחות המעורבות הלבבית בחולים עם תסמונת Churg Strauss Syndrome נעה בין 17% לפי בדיקות אק”ג ועד 92% בבדיקות אוטופסיה.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את היארעות המעורבות הלבבית ב-32 חולים אמבולטוריים בהפוגה קלינית. הם השוו את הממצאים הללו אל מול הממצאים בביקורות תואמות בגיל ומין.

אף אחד מהמשתתפים במחקר לא היה מודע למעורבות לבבית טרם נתן הסכמתו להשתתף במחקר. בהמשך התברר כי 25% מהחולים הציגו תסמינים קליניים, ב-13% תועדו סימנים מג’וריים באק”ג, ב-50% זוהו פגמים בבדיקת אקו-לב וב-62% תועדו ממצאים אבנורמליים בבדיקת MRI של הלב.

ב-21 חולים (66%) תועדה אבנורמליות מסוימת בבדיקת אק”ג, זאת בהשוואה למשתתף אחד בקבוצת הביקורת. שינויים מג’וריים באק”ג בקבוצת החולים עם תסמונת Churg Strauss Syndrome כללו פרפור פרוזדורים בחולה אחד (3%), ו-RBBB (Right Bundle Branch Block) או LBBB (Left Bundle Branch Block) בשני חולים (6%).

בשלושה חולים שעברו צנתור כלילי זוהו אי-סדירויות של הדופן, ובשניים אחרים תועדה היצרות משמעותית בעורק הכלילי LAD (Left Anterior Descending).

ב-5 מבין 9 החולים שעברו ביופסיה של האנדומיוקרד במהלך אנגיוגרפיה תועדה עליה בהסננת לימפוציטים, עם מיוקרדיטיס לימפוציטית בחולה אחד והסננת אאזנופילים בחולה אחר. עם זאת, באף אחת מהדגימות לא היו סימנים היסטולוגיים לוסקוליטיס פעילה.

מעורבות לבבית תועדה ב-74% מהחולים השליליים ל-ANCA (Anti-Neutrophil Cytoplasmic Antibodies), אך רק ב-23% מהחולים החיוביים ל-ANCA.

פיברוזיס בבדיקת MRI זוהתה רק בחולים עם אבנורמליות לבבית אחרת בבדיקת אקו-לב ו-MRI של הלב.

שכיחות אבנורמליות לבבית נותרה גבוהה כאשר ניתוח הנתונים לא כלל חולי סוכרת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בהעדר תלונות ואבנורמליות מג’ורית בבדיקת אק”ג, עדיין ניתן לזהות מעורבות לבבית בכ-40% מהחולים, עדות לכך שהעדר תלונות או בדיקת אק”ג תקינה אינם שוללים מעורבות לבבית. הם מוסיפים כי מאחר ו-Churg Strauss Syndrome כרוכה בפרוגנוזה לא-טובה, יש חשיבות לאבחנה מוקדמת, מאחר וטיפול מוקדם עשוי למנוע התקדמות למחלת לב.

Arthritis Rheum 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה