התועלת במתן Duloxetine בטיפול בגברים עם הפרעת דחק בתר-חבלתית עמידה לטיפול (מתוך Pharmacopsychiatry)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי Duloxetine (סימבלטה) הינה אפשרות יעילה ונסבלת-היטב לטיפול בחולים עם הפרעת דחק בתר-חבלתית (PTSD Post-Traumatic Stress Disorder) ודיכאון מג’ורי נלווה .

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות עדויות לפיהן תרופות ממשפחת SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor) תועלת מסוימת בטיפול בהפרעת דחק בתר-חבלתית, מרבית סקירות מטה-אנליזה בנושא קבעו כי גודל ההשפעה קטן, ויתרה מזאת, כי ייתכן והתועלת קטנה יחסית בחלק מאוכלוסיות החולים (דוגמת יוצאי צבא עם דיכאון מג’ורי נלווה). במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את התועלת ונסבלות הטיפול ב- Duloxetine בחולים עם PTSD ודיכאון מג’ורי.

מדגם המחקר כלל 21 גברים עם הפרעת דחק בתר-חבלתית, על-רקע קרב, ודיכאון מג’ורי, שלא הגיבו לטיפול. 20 משתתפים השלימו את המחקר. Duloxetine ניתן במינונים של 60-120 מ”ג ביום, במשך 8 שבועות.

מתוצאות המחקר עולה כי Duloxetine הביא לשיפור מובהק בתסמינים האופייניים ל-PTSD וכן בדיכאון המג’ורי. Duloxetine הקל משמעותית על הסיוטים בלילות. החוקרים מדגישים כי לממצאים אלו חשיבות רבה מאחר שהפחתת הסיוטים לוותה בשיפור השינה בחולים עם הפרעת דחק בתר-חבלתית. 

לסיכום, Duloxetine הינו טיפול יעיל ונסבל היטב בחולים עם PTSD ודיכאון מג’ורי. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא במטרה לבחון את השפעת הטיפול בנשים עם PTSD.

Pharmacopsychiatry. 2009 Dec 15

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה