רופאי הדסה נגד נשות הדסה על רקע הכוונה שלא לחדש את החוזה של פרופ’ מור יוסף

בידיעה שהועברה ע”י “שלום תל אביב” נמסר ש:

היום, בשעות הצהרים התכנסו רופאי הדסה עין כרם, לאסיפת חירום, כצעד של החרפת המאבק שהחל בעקבות החלטת דירקטוריון ביה”ח, שלא לחדש את חוזהו של המנכ”ל פרופ’ מור-יוסף (בתמונה), ולמצוא לו מחליף שיכניס לתפקידו.

מובילי המאבק פרופ’ רפאל יודסין ופרופ’ אבינועם רכס, טענו בפני העובדים שעד כה כל פניה וניסיון להציע דיאלוג לנשות הדסה ולדירקטוריון ביה”ח לא נענו. לרבות הצעה להעמיד מגשר. לאור הנסיבות החליטו עובדי ביה”ח שיש לקרוא להחלפת דירקטוריון כך שיהיה מורכב מאישים שמבינים את תרבות הרפואה וכלכלת הרפואה בישראל ויהיה מורכב מרוב של נציגים המיצגים נאמנה את מטרות ביה”ח, בניגוד למצב הנוכחי בו יש לנשות הדסה רוב לדירקטוריון.

פרופ’ אבינועם רכס: “נשיאת הדסה מוליכה לתהליך שיש לו משמעות היסטורית. תהליך של קרע בין נשות הדסה לציבור הרופאים בהדסה. חוסר ההתייחסות להצעה למנות מגשר על מנת להביא משבר זה לסיום בהקדם, חוסר תגובה לבקשה נציגי הרופאים להופיע בפני הדירקטוריון, והתעלמות צורמת מעמדת בכירי הקהילה הרפואית בארץ, כל אלו מראים שנשות הדסה איבדו את הקשר למציאות היום יומית של ביה”ח. עלינו להיערך למערכה ארוכה על דמותו הדסה”.

משתתפי הכינוס התבטאו בצורה יותר חריפה והסבירו שההחלטה השגוייה באי הארכת חוזהו של פרופ’ מור יוסף, היא רק סימפטום להתנהלות קשה שהם חווים בשנתיים האחרונות. ע”פ הנאמר בכינוס, בשנתיים האחרונות צמצמו נשות הדסה את תרומותיהן בצורה ניכרת (מתחת ל-4% מהתקציב השוטף של ביה”ח) ומסרבות להסדר תקציבי מוסכם לשנים הקרובות. דוברי הכינוס העידו על כך שהתנהלות ארגון נשות הדסה גורמת למצב בו, ביה”ח המוביל בארץ, מתנהל במגמה של הפסקת קניית ציוד רפואי נדרש מעבר לתיקונים הכרחיים. הדוברים ביקשו להדגיש “שאף חולה לא נפגע עד כה, אך עם תימשך המגמה הזו נגיע גם למצב שכזה”.

.

פרופ’ רפאל יודסין: “על הרופאים והעובדים להחליט אם ביחס כזה ובערפל כלכלי שכזה הם מחויבים להסכם הבראה שדורש הקרבה כלכלית מצידם (קיצוץ ממשכורתם בגובה של 48 מיליון לשנה). רצינו להימנע מצעדים חריפים יותר, אך כנראה ונאלץ לבצעם. ייתכן שרופאי הדסה ימנעו מנסיעת למסעות התרמה בחו”ל. אנו גם נפנה ישירות לתורמים ונסביר מה משעות הצעדים שנשיאת הדסה עושה כרגע.  וזו רק תחילתה של המערכה”.

כזכור  מאז החלטת הדירקטוריון שלא להאריך את המשך העסקתו של פרופ’ מור יוסף בשנה הבאה, סוערות הרוחות בביה”ח. החלטת דירקטוריון ביה”ח, בהובלת נשות הדסה, התקבלה בתדהמה וזעם בקרב כל שדרות הניהול של עובדי הדסה עין כרם, לאור מורכבות התקופה והפרויקטים שנמצאים בעיצומם. העובדים מאוחדים במאבקם להשאיר את פרופ’ מור-יוסף בתפקידו. ההתפתחויות האחרונות היו הצעתם של ועדי הרופאים בראשות פרופ’ יודסין, לקבוע מגשר המקובל על 2 הצדדים, על מנת לפתוח בדיאלוג אמיתי על מנת למצוא פיתרון מוסכם על שני הצדדים לטובת בית החולים. הצעה זו באה בעקבות צעדים שכבר התקיימו ולא הביאו לשינוי מגמת ההתעלמות מצד נשות הדסה: פגישה עם יו”ר הדירקטוריון, והעברת עצומה החתומה ע”י מרבית הרופאים הבכירים בבית החולים, וכן קריאתם של חברי כנסת, מנהלי בתי חולים בארץ, אנשי צבור אחרים, לבחון את ההחלטה בשנית.

רופאי בית החולים הביעו את תמיכתם המוחלטת בצעדי הוועד ונתנו מנדט להמשך ניסיונות ההידברות או להחרפת הצעדים אם הדבר יידרש.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה