האם קיים סיכון מוגבר לממאירות בחולים עם Giant Cell Arteritis? (מתוך Rheumatology)

חוקרים מאוסטרליה מדווחים כי בחולים עם Giant Cell Arteritis אין סיכון מוגבר לממאירות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סדרות ודיווחי מקרים העלו את האפשרות כי קיים קשר בין Giant Cell Arteritis ובין ממאירויות, אך מחקרים אפידמיולוגים העלו תוצאות סותרות.

על-בסיס נתוני מעבדות פתולוגיות מרכזיות באוסטרליה, החוקרים זיהו 266 חולים עם ביופסיה חיובית של העורק הטמפוראלי (גיל ממוצע של 75.5 שנים), כולל 56 שאובחנו עם ממאירות לפני האבחנה (n=25) או לאחר האבחנה של Giant Cell Arteritis (n=31).

בקבוצת החולים שאובחנו עם ממאירות לאחר אבחנת Giant Cell Arteritis, חציון הזמן מאבחנת Giant Cell Arteritis עד לאבחנת ממאירות עמד על 39.5 חודשים. חמישה מקרים זוהו בתוך 3 חודשים מאבחנת Giant Cell Arteritis.

החוקרים מדווחים כי לא זוהה סיכון מוגבר לממאירות בקרב חולים לאחר אבחנת Giant Cell Arteritis מוכח בביופסיה, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. כמו כן, לא זוהה הבדל בין גברים ונשים.

מבין כלל סוגי הממאירויות השונים, החוקרים מצאו קשר בין Giant Cell Arteritis ובין סרטן ערמונית בלבד, אך הסיכון המוגבר היה מובהק סטטיסטי באופן שולי בלבד.

החוקרים מציינים כי למחקר עוצמה מוגבלת לזיהוי סיכון מוגבר לסרטן באתרים ספציפיים. למרות זאת, הם מוסיפים, למחקר יתרונות חשובים, שכן הם יכלו לאמת את המקרים של Giant Cell Arteritis מוכח בביופסיה ולהפרידם מהאוכלוסייה הכללית וקשרו זאת למאגר South Australian Cancer Registry, בו כמעט אימות מלא של מקרי הממאירויות בדרום אוסטרליה.

על-בסיס הנתונים הללו, החוקרים מסכמים וכותבים כי הם לא מצאו עדות לקשר בין ממאירויות ובין Giant Cell Arteritis מוכח-ביופסיה באוכלוסיה זו.

Rheumatology 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה