תסמינים פסיכוטיים בילדות והסיכון לסכיזופרניה בבגרות (מתוך Arch Gen Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי מיעוט משמעותי מהצעירים בקהילה סובלים מתסמינים פסיכוטיים, כולל הזיות ומחשבות-שווא, ותסמינים אלו קשורים בגורמי סיכון רבים לסכיזופרניה במבוגרים.

החוקרים כותבים כי תסמינים פסיכוטיים באוכלוסייה זו עשויים להעיד על הפרעה בעיבוד מידע (Developmental Process) ויש לערוך בדיקות להערכת ההפרעה.

במסגרת המחקר החוקרים בחנו את ההיארעות של תסמינים פסיכוטיים, כולל דיווח-עצמי אודות הזיות ומחשבות-שווא, במדגם ארצי מייצג של 2232 תאומים בריטיים, שהיו במעקב מגיל 5 שנים.

במהדורת אפריל של Archives of General Psychiatry מדווחים החוקרים כי כאשר הילדים הגיעו לגיל 12 שנים, שכיחות תסמינים פסיכוטיים עמדה על 5.9%, שיעור דומה לשכיחות תסמינים פסיכוטיים בילדות במדגמי מתבגרים אחרים.

התסמין הפסיכוטי הנפוץ ביותר היה הזיות.

לדברי החוקרים, התסמינים של הילדים היו תורשתיים ומשפחתיים. הם גם לוו בגורמי סיכון הקשורים לבית (למשל אם רגשות אימהיים מוחצנים, אי-סדר בבית) וגורמי סיכון חברתיים. שכיחות מגורים בסביבה עירונית ומשפחות מעוטות-יכולת, הייתה גבוהה יותר בקרב ילדים עם תסמינים פסיכוטיים תועד סיכון גבוה יותר, בהשוואה לילדים ללא תסמינים אלו.

החוקרים מצאו קשר בין התפתחות תסמינים פסיכוטיים ובין ליקוי קוגניטיבי בגיל חמש שנים; ילדים אלו נטו יותר לבעיות התנהגותיות, אמוציונאליות וחינוכיות, עם מחלות-רקע רבות יותר, כולל פגיעה עצמית.

נוכחות תסמינים פסיכוטיים בצעירים לפני גיל ההתבגרות, תומכת בהשערה כי התסמינים עשויים להעיד על נטייה ארוכת-טווח לחולי, שבחלק מהמקרים, אך לא בכולם, תתפתח להפרעה קלינית במהלך גיל ההתבגרות או הבגרות.

Arch Gen Psychiatry 2010;67:328-338

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה