התועלת במתן Interferon-Alpha לטיפול בדלקת הענביה על-רקע מחלת בכצ’ט (Arthritis Rheum)

חוקרים מגרמניה מדווחים במאמר חדש שפורסם ב-Arthritis & Rheumatism כי כמעט כל החולים עם דלקת ענביה בדרגה חמורה, על-רקע מחלת בכצ’ט, מגיבים לטיפול ב- Interferon Alpha-2a.

החוקרים מסבירים כי Interferon-Alpha הינה התרופה הראשונה היכולה למנוע הישנויות ביטויים עיניים של מחלת בכצ’ט באחוז גבוה של חולים, גם לאחר הפסקת הטיפול התרופתי.

בלפחות מחצית מהחולים עם מחלת בכצ’ט קיימת מעורבות עינית, וללא טיפול, מרביתם יאבדו את הראייה. דלקת ענביה על-רקע מחלת בכצ’ט אחראית לכ-2% מכלל המקרים החדשים של דלקת ענביה בכל שנה, וכ-10% מהפניות של חולים לביקורי מעקב.

לרוב החולים מטופלים תחילה בשילוב סטרואידים עם Azathioprine (אימוראן) או Cyclosporine (ציקלוספורין), עם החלפה לטיפול ב- Interferon-Alpha במידה וטיפול קו-ראשון אינו יעיל. כמחצית מהחולים עם מחלת בכצ’ט ודלקת ענביה טופלו בסופו של דבר ב- Interferon-Alpha.

בשל שיעורי ההצלחה המשמעותיים של Interferon-Alpha, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 53 חולים (96 עיניים) שטופלו ב- Interferon-Alpha למשך למעלה משנתיים. הטיפול החל במינון של 6 million IU ביום של Interferon-Alpha-2a, עם שינוי המינון ל-3 million IU, פעמיים בשבוע והפסקת הטיפול במידת האפשר.

כל המטופלים, למעט אחד, הגיבו לטיפול. ב-47 חולים הופסק הטיפול באינטרפרון במהלך הפוגה. 20 מהחולים הללו נזקקו למחזור טיפול שני במהלך מעקב ממוצע של שש שנים. רק ארבעה חולים טופלו במחזור שלישי.

חדות הראייה השתפרה או נותרה ללא-שינוי ב-91 עיניים (94.8%). קרוב לארבע שנים לאחר הפסקת מחזור הטיפול הראשון באינטרפרון, מחצית מהחולים נותרו בהפוגה. מדד פעילות מחלת בכצ’ט ירד משמעותית במהלך המעקב, אך ללא נסיגה בביטויים חוץ-עיניים של המחלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Interferon-Alpha מוביל לשיפור משמעותי בפרוגנוזה של הראייה, במידה ומתחילים בטיפול בזמן.

Arthritis Rheum 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה