שיעור ירוד של שליטה בפרפור פרוזדורים ושיעור גבוה של אשפוזים קרדיווסקולאריים במחקר ה- RealiseAF (מתוך כנס European Society of Cardiology)

חברת Sanofi-aventis הודיעה השבוע כי תוצאות מחקר RealiseAF 

ה Evaluating Patients with Atrial Fibrillation – Real Life Global Survey

מעידות על כך שהשליטה בפרפור פרוזדורים (כפי שהוגדרה בהנחיות ה-ACC/AHA/ESC משנת 2006) לא הושגה בקרב למעלה מ-40% מחולי ה-AF הנכללים במחקר גדול זה.

הם מציינים כי עבודה זו שהוצגה בכנס האירופאי הקרדיולוגי האחרון הינה מחקר חתך הכולל למעלה מ-10,000 חולים עם פרפור פרוזדורים. בנוסף, עולה ממחקר זה כי מרבית החולים מתלוננים על תסמינים (55.7%) גם כאשר הפרפור נשלט.

החוקרים מוסיפים כי חולי AF סובלים משכיחות גבוהה למחלות נלוות ולגורמי סיכון

קרדיווסקולריים ונמצאים בסיכון לארועים קרדיווסקולרים שיובילו לאשפוזים.

(כך למשל, 72.2% מהחולים סבלו מיתר לחץ דם ו-46.3% סבלו מדיסליפידמיה).

28.7% מחולי AF סבלו בנוסף מאירועים קרדיווסקולאריים (כגון תסמונת כלילית חריפה, אי ספיקת לב חריפה או שבץ מוחי) שהובילו לאשפוז שאינו מתוכנן ב-12 החודשים שקדמו לאיסוף הנתונים, ו-12.4% מהם נזקקו אף להתערבות קרדיווסקולארית מאג’ורית כגון צנתור כלילי, ניתוח מעקפים או ניתוח מסתם.

לטענת החוקרים, נתוני המחקר הבוחן את הטיפול בפרפור פרוזדורים בהקשר הקליני הממשי מראים כי הטיפול אינו עומד בקנה אחד עם הנחיות ה-ACC/AHA/ESC משנת 2006.

הגישה הטיפולית המועדפת היתה Rate Control  (57% לעומת 37%) אולם נמצאה כפחות יעילה (71.3% מהחולים שקבלו Rate Control נמצאו לא מאוזנים לעומת 25.7% מהחולים שקבלו Rhythm Control )

לבסוף מציינים החוקרים כי חולים עם ציון CHADS2 של 2 נקודות ומעלה אשר צריכים להיות מטופלים על פי ההנחיות האמורות בתכשירים אנטיקואגולנטיים אכן קיבלו תכשירים אלו ב-52% מהמקרים בלבד.

המומחים מסכמים כי תוצאות המחקר הנוכחי מראות, כי לא זו בלבד שחולים הסובלים מפרפור פרוזדורים זקוקים להקלה תסמינית, כי אם גם לטיפול שמעבר לדופק ולשליטה בקצב הלב ומתייחסים לשיעור האשפוזים הנגרמים בעקבות אירוע קרדיווסקולארי.

תוצאות RealiseAF  מדגישות את הצורך בתרופות אנטיאריתמיות חדשות, שיכולות לשפר את האיזון של המחלה ולהפחית אשפוזים על רקע קרדיווסקולרי או תמותה ואשר פרופיל הבטיחות שלהן וקלות השימוש בהן אף יכולה להקל על היישום בגיידליינס.

מתוך הכנס השנתי של ה- European Society of Cardiology אשר נערך בשטוקהולם, שבדיה, בספטמבר 2010.

כנס ה- European Society of Cardiology

להנחיות ה-ACC/AHA/ESC

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה