הוספת Albuterol ל- Glatiramer Acetate עשויה להועיל לחולי טרשת נפוצה (מתוך ה- Archives of Neurology)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בירחון – Archives of Neurology, עולה כי הוספת albuterol לטיפול קיים בחולי טרשת נפוצה עשוי לשפר תוצאות קליניות.

לדברי החוקרים, חולי טרשת נפוצה נמצאו בעלי רמות גבוהות של interleukin-12.  Albuterol sulfate עשוי להפחית רמות ציטוקין זה.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את השפעת טיפול ב- albuterol כתרופה נוספת בחולי טרשת נפוצה שהחלו טיפול ב- glatiramer acetate (COPAXONE).

במחקר נכללו 44 נבדקים שחולקו אקראית לקבלת זריקות תת עוריות של copaxone יחד עם albuterol פומי במינון של 4 מ”ג או פלצבו אחת ליום במשך שנתיים.

המשתתפים נבדקו ע”י נוירולוג בתחילת המחקר, ולאחר 6, 12, 18 ו 24 חודשים, ודגימות דם נאספו בתחילת המחקר ולאחר 3, 6 ו 12 חודשים.  MRI (Magnetic resonance imaging) של המוח בוצע בגיוס למחקר, לאחר שנה ולאחר שנתיים.

סך של 39 נבדקים השתתפו במחקר תקופת זמן ארוכה דייה על מנת לתרום לניתוח הממצאים.  בהערכות מצב תפקודי, שיפור נצפה בקרב אלו שטופלו ב- albuterol בנוסף, בהשוואה לאלו שטופלו בפלצבו לאחר 6 חודשים ו 12 חודשים, אך לא לאחר 24 חודשים.  בהשוואה לנבדקים שקיבלו פלצבו, אלו שטופלו ב- albuterol חוו גם עיכוב בהופעת ההתלקחות הראשונה שלהם.

בדיקות דם הראו כי ייצור 2 סמנים דלקתיים – interleukin-13 ו interferon-gamma פחת בשתי קבוצות הטיפול, עם השפעת טיפול על interleukin-13 שנצפתה לאחר 12 חודשים.

תופעות לוואי היו לרוב קלות עם רק 3 תופעות בינוניות או קשות שנחשבו קשורות לטיפול (כולל תגובה באיזור הזרקת התרופה, חולשת רגליים ומועקה בחזה).

החוקרים מסיקים כי טיפול ב- copaxone יחד עם albuterol נסבל היטב ומשפר תוצאות קליניות בחולי טרשת נפוצה.  הטיפול המשולב מביא ככל הנראה להגברת התגובה הקלינית במהלך שנת הטיפול הראשונה.

Archives of Neurology

לידיעה ב- docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה