המעבר מתפקיד הסטודנט לרפואה לתפקיד הסטאז’ר (Intern Med J)

מאמרים רבים שפורסמו בספרות הרפואית עסקו בנושא העדר הכישורים המעשיים של רופאים צעירים שהחלו את שנת הסטאז’. כיצד ניתן לשפר את הדבר ולהכין בצורה טובה יותר את הסטודנטים הצעירים לקראת עבודתם כרופאים בבתי חולים?

במסגרת פרויקט חדש של אוניברסיטת קווינסלנד ויחידת החינוך הרפואי בבית החולים רד-קליף, זוהו מספר תחומים בהם התערבות צפויה להוביל למוכנות טובה יותר של הסטודנטים הצעירים לעבודתם בבית החולים.

החוקרים ביקשו לזהות תחומים בהם התערבות מכוונת צפויה להכין טוב יותר את הסטודנטים לקראת העבודה המעשית, ולפתח תוכניות לימוד עם סדנאות עבודה מעשיות למתן מענה לחוסרים של הסטודנטים.

מגוון מומחים פיתחו את הקורס שזכה לשם Graduate Medical Course וארבעה סטודנטים חולקו לתרגול כישורים מעשיים במהלך סדנת עבודה בת שעה במהלך הפסקת צהריים, שנערכה פעם בשבוע במהלך 30 שבועות.

במספר פגישות המדריכים העבירו ביקורות על הסטודנטים, אך במרבית הפגישות מדובר היה בהערכות-עצמיות של הסטודנטים.

מהתוצאות עולה עליה ביכולת לבצע משימות, כאשר מבחינת שיעור השיפור, בטרם ההשתתפות בקורס הסטודנטים יכלו לבצע כ-25% מהמשימות המצופות מהן, ושיעור זה עלה עד ל-90% לאחר תום הקורס.  שבעה משתתפים שבים כעת לבית החולים כסטאז’רים, והחוקרים מתכוונים לערוך ביקורת מעקב במטרה להעריך את התועלת של תכנית הלימודים הייחודית.

Intern Med J. 2010 Oct;40(10):728-31

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה