כיצד חשות המטופלות בנוגע להשתתפות מתמחים בניתוחים גניקולוגיים? (Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol)

מחקר חדש מצא כי נשים בוטחות במתמחים המבצעים פרוצדורות ניתוחיות תחת השגחה, כאשר מדובר במתמחה מנוסה, הנחשב למוכשר. מרבית המטופלות אינן מבינות את העמדה של המתמחה בהכשרה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הגישות של מטופלות בנוגע להשתתפות מתמחים במהלך הכשרתם בניתוחים גניקולוגיים וכן לבחון את הבנת המטופלות את עמדתו של המתמחה.

המחקר התצפיתי נערך בין יולי ופברואר 2007-2008 במרפאת חוץ של מחלקת גניקולוגיה ומיילדות בבית חולים אוניברסיטאי והתמקד בנשים שהיו מיועדות לניתוחים גניקולוגים. החוקרים חילקו 247 שאלונים, מהם 204 הושבו (שיעורי היענות של 82.6%). היעד העיקרי של המחקר היה דרגת הביטחון במתמחה שביצע כרית רחם בתנאי ניתוח שונים. שנית, ביקשו החוקרים לבחון את הבנת המטופלות את מערכת ההדרכה הרפואית.

החוקרים לא מצאו הבדלים בדרגת הביטחון של הנשים בין אם מומחה ביצע את כריתת הרחם או מתמחה מנוסה שנחשב כבעל הכישורים הנדרשים הוא זה שביצע את הניתוח תחת השגחה של מומחה. המשתתפות הביעו דרגת ביטחון נמוכה משמעותית במתמחים פחות מנוסים שערכו את הניתוח תחת השגחה ובכל המתמחים שביצעו את הפרוצדורה ללא השגחה של רופא מומחה. בקרב המשיבות לשאלונים, 38.6% מהמשיבות סברו כי מתמחה זוכה לפחות הכשרה מסטודנט לרפואה.

החוקרים קוראים לשפר את הדרכת המטופלות בנוגע להשתתפות מתמחים בפרוצדורות גניקולוגיות, ולהבטיח כי המתמחה המבצע את הפעולות הכירורגיות הינו בעל הכישורים המתאימים לכך.

Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2010 Dec;153(2):203-6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה