האם אי ספיקת לב סיסטולית בהיעדר התוויה נוספת הינה סיבה מספקת למתן Warfarin? (מתוך American Journal of Cardiology)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של ירחון American Journal of Cardiology עולה כי אי ספיקת לב סיסטולית כרונית ומתקדמת בהיעדר התוויות נוספות לטיפול נוגד קרישה איננה התוויה למתן Warfarin.

החוקרים מסבירים כי מאחר והשימוש ב-Warfarin פעמים רבות קשור בסיכון מוגבר לאירועים דוגמת דימום, ומאחר ואינו קשור בתועלת כלשהי בהיעדר התוויות נוספות, הרי שאין לו מקום בחולים עם אי ספיקת לב וללא פרפור פרוזדורים או התוויה אחרת לטיפול אנטיקואגולנטי.

בעבודתם זו ביקשו החוקרים לבחון את הקשר האפשרי בין שימוש ב-Warfarin ובין התוצאות הקליניות בקרב 471 חולים עם אי ספיקת לב מתקדמת, וכן להשוותן לאלו של 354 חולים אשר הותאמו להם כקבוצת ביקורת, עם או ללא טיפול ב-Warfarin. המדובר בניתוח נוסף של נתוני מחקר ה-Beta-Blocker Evaluation of Survival Trial (BEST).

החוקרים מדווחים כי בקבוצת הביקורת, התמותה הכוללת במהלך המעקב החציוני של 2.1 שנים הייתה זהה בין חולים שטופלו ב-Warfarin ובין אלו שלא טופלו בתרופה, ועמדה על 30%. לדבריהם, היעדר קשר בין הטיפול בתכשיר זה ובין שיעור התמותה היה הומוגני בקרב מגוון רחב של חולים, לרבות כאלו עם מקטע פליטה של חדר שמאל של מעל 20% או מתחת אליו.

גם לפני התאמת קבוצת הביקורת, מציינים החוקרים כי התמותה הכוללת לא נבדלה משמעותית בין חולים הנוטלים Warfarin ובין אלו שלא עושים כן. יתרה מכך, לאחר התאמת קבוצת הביקורת, לא נצפה קשר בין השימוש בתכשיר ובין תמותה קרדיווסקולארית, תמותה כוללת או תמותה הקשורה באי ספיקת לב, ולא נצפה קשר בין השימוש בתכשיר ובין אשפוזים בעקבות אי ספיקת לב.

על אף ממצאים אלו, החוקרים מזכירים כי נעשה שימוש שכיח ב-Warfarin בקרב חולים עם אי ספיקת לב וללא התוויה אחרת לטיפול אנטיקואגולנטי בעוקבה זו, אשר עמד על 29% מהחולים  (471 מבין 1,642 חולים).

על פי הנחיות ה-ACC/AHA לטיפול באי ספיקת לב משנת 2005, אשר פורסמו בירחון Circulation באותה שנה, מזכירים החוקרים כי אין התוויה לשימוש בטיפול נוגד קרישה בקרב חולים עם אי ספיקת לב וללא פרפור פרוזדורים או אירוע תרומבואמבולי קודם. לדבריהם, ממצאי מחקרם זה מספקים תמיכה נוספת בהמלצה זו ומציעים כי אין מקום לשימוש ב-Warfarin בחולים עם אי ספיקת לב סיסטולית וללא התוויה מוכרת אחרת לטיפול אנטיקואגולנטי.

לבסוף, מציינים החוקרים כי כעת הם בוחנים את ההשפעה של טיפול ב-Warfarin על התמותה והאשפוזים הקשורים בשבץ בקרב מבוטחי Medicare הסובלים מאי ספיקת לב סיסטולית וללא פרפור פרוזדורים. לדבריהם, יש צורך בהמשך המחקר בתחום במטרה לבחון את ההשפעה של מעכבי Xa החדשים בחולים עם אי ספיקת לב.

Am J Cardiol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משך שינה ארוך יותר והתחלת שינה בשעה מוקדמת יותר מלווים במדדי לחץ דם נמוכים יותר. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום אין בהמלצות התייחסות ליעד דפוסי שינה אופטימאליים כטיפול ביתר לחץ דם. כעת הם בחנו את הקשר בין משך ומועד שינה […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי שיעורי התמותה משנית לאנדוקרדיטיס זיהומי במבוגרים עם מחלת לב מולדת הם נמוכים, אך טיפול שמרני במקרים אלו מלווה בסיכון הגבוה ביותר לתמותה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלת לב מולדת זרימת דם טורבולנטית חריגה מלווה בסיכון הגבוה ביותר לאנדוקרדיטיס זיהומי. למרות התקדמות באבחנה וטיפול, […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה