הטיפול ב-Dabigatran הוכנס להנחיות האמריקאיות לטיפול בפרפור פרוזדורים (Circulation)

נוגד הקרישה הפומי, Dabigatran (פרדקסה) שאושר ע”י ה-FDA רק לפני מספר חודשים, הכנס כצפוי להנחיות האמריקאיות לטיפול בפרפור פרוזדורים כחלופה לטיפול בקומדין למניעת שבץ מוח ותרומבואמבוליזם.

התרופה זכתה להמלצה הגבוהה ביותר מסוג I, לאור התוצאות במחקר RE-LY, והוכנסה להנחיות ה-ACC, AHA ו-HRS.

צוות המומחים שכתבו את ההמלצות מדצמבר 2010 התמקדו בעדכון הטיפול בפרפור פרוזדורים והוסיפו את החלק על Dabigatran ברגע האחרון. אישור ה-FDA ניתן ב-20 באוקטובר, לאחר סיכום טיוטת ההמלצות כחודשיים טרם פרסומו.

מצבים יוצאי דופן, לפי ההנחיות המעודכנות, כוללות חולים עם מסתמי לב תותבים או מחלת מסתמים בעלת משמעות המודינאמית, אי-ספיקת כליות חמורה או מחלת כבד מתקדמת.

מסמך ה-ACC/AHA/HRS מהווה בפני עצמו עדכון של ההנחיות לטיפול בפרפור פרוזדורים משנת 2006 והופיע לאחר פרסום הנחיות חדשות מטעם ה-CCS (Canadian Cardiovascular Society) בספטמבר וה-ESC (European Society of Cardiology) מאוקטובר. גם הנחיות ה-CCS סוכמו בטרם אישור Dabigatran, אך בצעד חריג הוספה אפשרות טיפול ב- Dabigatran, תוך הימור מוצלח כי התרופה תאושר בקנדה תוך זמן קצר.

עם זאת, בהצהרה מזהירים הכותבים כי קומדין עודנו טיפול הולם בחלק מהחולים. בשל המינון היומי הכפול והסיכון המוגבר לתופעות לוואי לא-המורגיות עם Dabigatran, בחולים שכבר נוטלים קומדין עם איזון מצוין של ערכי INR אין תועלת רבה בהחלפת הטיפול ל- Dabigatran.

Circulation

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה