דיאטה ופעילות גופנית – האמצעים החשובים ביותר לטיפול ברמות טריגליצרידים גבוהות (Circulation)

דיאטה ופעילות גופנית מהוות את אבני הפינה של הטיפול בחולים עם רמות טריגליצרידים מוגברות, כך פורסם בהצהרה מדעית מטעם ה-AHA (American Heart Association). על-בסיס אלגוריתם לבדיקות סקר וטיפול בחולים עם רמות טריגליצרידים גבוהות, מומחים קבעו כי רמת הטריגליצרידים האופטימאלית היא מתחת ל-100 מ”ג לד”ל, וממליצים על שינויים אינטנסיביים בהרגלי התזונה ופעילות גופנית בחולים עם רמות טריגליצרידים גבוליות.

בחולים עם רמות טריגליצרידים גבוליות, בטווח 150-199 מ”ג לד”ל, המומחים ממליצים על ירידה של 5% במשקל הגוף והגבלת צריכת הפחמימות ל-50-60% מסך הצריכה הקלורית היומית. ירידה במשקל משפיעה לטובה על פרופיל השומנים וליפופרוטאינים, כאשר ירידה של 5-10% במשקל מובילה לירידה של 20% ברמות טריגליצרידים, ירידה של כ-15% ברמות LDL ועליה של 8-10% ברמות HDL. ה-AHA ממליץ על הגבלת צריכת תוספי סוכר לפחות מ-10% מהצריכה הקלורית היומית ומספקים הנחיות חדשות אודות צריכת פרוקטוז, עם המלצה למטופלים עם רמות גבוליות להגביל את הצריכה לפחות מ-100 גרם.

המומחים מבססים את ההמלצות על סקירה של למעלה מ-500 מחקרים בינלאומיים במהלך השלושים השנים האחרונות. קבוצת המומחים הגדירה רמת טריגליצרידים בנוכחות פחות מ-150 מ”ג לד”ל, ורמה אופטימאלית בנוכחות פחות מ-100 מ”ג לד”ל. בחולים עם רמות גבוליות, גבוהות וגבוהות מאוד, מומלצת ירידה של עד 10% ממשקל הגוף.

המומחים ממליצים גם להגביל את צריכת הפרוקטוז לכמות של 50-100 גרם ולהגדיל את צריכת ירקות ופירות דלי פרוקטוז, דוגמת אשכוליות, תותים, אפרסקים ובננות. בנוסף, יש להגדיל את צריכת הדגנים המלאים ושומנים בלתי-רוויים, בעיקר חומצות שומן אומגה-שלוש.

המומחים ממליצים באופן גורף על פעילות גופנית בעצימות בינונית למשך לפחות 150 דקות בשבוע, מאחר שפעילות זו מביאה לירידה נוספת של 20-30% ברמות הטריגליצרידים.

Circulation

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה