שילוב של niacin/laropiprant משיג שיפור בתוצאות LDL-C , HDL-C וטריגלצירידים ללא קשר לגיל, מין, סיכון קרדיווסקולרי וסוג הדיסליפדמיה (Int J Clin Pract.)

חוקרים שביצוע אנליזה שבחנה תוצאות מחקר Phase III של טיפול בהיפרכולסטרולמיה או דיסליפידמיה מעורבת באמצעות שילוב של  niacin/laropiprant (ובקיצור ERN/LRPT) בשיחרור מושהה, מדווחים שהשיפור במדדים שנבחנו (הורדת LDL-C , העלאת HDL-C והורדת רמות טריגליצירידים) כפי שנמצא בסך קבוצת המחקר,  הייתה קונסיסטנטית גם לתתי קבוצות נוספות שנבחנו כעת באנליזה.

ברקע למחקר מסבירים המחברים כי שיפור מדדים של ליפידים קשור בהפחתת סיכון של מחלות לב. האנליזה הנוכחית נועדה לבחון אם השיפור שהושג ע”י ERN/LRPT כפי שנמצא במחקר Phase III שהיה רדנומלי וכפול סמיות היה עקבי בתתי קבוצות רלבנטיות.

החוקרים בחנו את המימצאים של השינויים ברמות הליפידים בקרב תתי הקבוצות הבאות: מין, גזע, איזור (ארה”ב ומחוצה לה), גיל (מעל ומתחת ל-65), שימוש בסטטינים, רמת סיכון קרדיווסקולרי (גבוה, בינוני, נמוך), וסוג ההיפרליפדמיה (היפרכולסטרולמיה ראשונית או דיסליפידמיה מעורבת), ובנוסף גם עבור קבוצות עם רמות בסיס שונות של LDL-C ו-HDL-C וטריגלצירידים.

יעדי המחקר שנבחנו כללו שינויים ברמות ה-LDL-C , ה-HDL-C וטריגלצירידים מתחילת המחקר בכל תתי הקבוצות.. כאמור נמצא שהטיפול שיפר באופן מובהק ומשמעותי את מדדי הליפידים בהשוואה לפלציבו או קבוצות טיפול אחרות, כשהשיפור באופן כללי התקיים כל תתי הקבוצות שנבחנו.

החוקרים מסיקים איפוא שהשילוב של ERN/LRPT מייצג חלופת טיפול אפקטיבית לטיפול בדיסליפדמיה לאורך כל טווח סוגי המטופלים שנבחנו במחקר.

Int J Clin Pract. 2011 Apr;65(4):436-45. doi

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה