טיפול ב-Telbivudine להפחתת הסיכון להעברה ורטיקאלית של HBV (מתוך J Hepatol)

מתוצאות מחקר חדש מסין עולה כי ניתן להפחית את הסיכון להדבקה בתר-לידתית של נגיף HBV (Hepatitis B Virus) מאימהות לילדיהן ע”י מתן טיפול ב- Telbivudine (סביבו) במהלך הטרימסטר השני והשלישי להריון.

החוקרים מציינים כי זיהום בתר-לידתי בנגיף HBV הינו הגורם העיקרי לזיהום כרוני ב-HBV באזור אסיה. למרות שחיסון פעיל וסביל הניתן בתוך 12 שעות מהלידה עשוי למנוע הדבקה, גישה זו נכשלת בעד 15% מהמקרים, עם סיכון גבוה יותר באימהות עם עומס נגיפי גבוה. הוכח כי טיפול באימהות עם וירמיה גבוהה ב-Lamivudine במהלך החודש האחרון להריון מפחית את שיעורי ההדבקה מאם ליילוד ואת הסיכון להופעת זיהום לאחר חיסון (Vaccination Breakthrough) ביילודים שקיבלו חיסון מניעתי. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הטיפול ב- Telbivudine במצבים אלו.

מדגם המחקר כלל 229 אימהות עם רמות HBV DNA של מעל 10 מיליון עותקים למ”ל, שקיבלו טיפול ב- Telbivudine במינון 600 מ”ג ליום בין שבועות 20-32 להריון (135 נשים) או ביקורות שלא טופלו (94 נשים). כל היילודים קיבלו אימונוגלובולין במינון של 200 IU בתוך 12 שעות לאחר הלידה וחיסון כנגד HBV לאחר 0, 1 ו-6 חודשים. היילודים נבדקו בתוך 24 שעות מהלידה והיו במעקב לאחר חודש ושבעה חודשים מהלידה. יעד הסיום העיקרי היה שיעורי ההדבקה הבתר-לידתית, כפי שנקבע בנוכחות HBV DNA בדם ורמות HbsAg (Hepatitis B Surface Antigen) בדם היקפי ביילודים בגיל שבעה חודשים.

מהתוצאות עולה כי רמות HBV DNA בדם החלו לרדת לאחר שבועיים, וצנחו לאחר ארבעה שבועות טיפול בקבוצת המטופלות ב- Telbivudine. לפני הלידה, כל חולה טופלה עד לירידה של מעל 3log10 ברמות HBV DNA בדם. בניגוד, רמות HBV DNA בדם נותרו יחסית ללא-שינוי בקבוצת הפלסבו.

ב-44 נשים בקבוצת הטיפול ב- Telbivudine (33%) לא ניתן היה לזהות וירמיה בזמן הלידה (פחות מ-500 עותקי DNA למ”ל), דבר שלא תואר בקבוצת הפלסבו. שבעה חודשים לאחר הלידה, היארעות הדבקה בתר-לידתית הייתה נמוכה יותר ביילודים לאימהות שטופלו ב- Telbivudine, בהשוואה ליילודים לאימהות בקבוצת הפלסבו (0% לעומת 8%,p=0.002).

לא תועדו תופעות לוואי חמורות בקבוצת המטופלות ב- Telbivudine או ביילודיהן לאחר מעקב קצר—טווח. על-בסיס התוצאות, החוקרים מסכמים וכותבים כי יש להמליץ על טיפול ב- Telbivudine לנשים הרות בסיכון גבוה להעברת זיהום HBV לילדיהם. עם את, דרושים מחקרים נוספים בנושא.

J Hepatol 2011; published early online 18th April 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה