השוואה בין CRT ובין קיצוב בחולים עם פרפור פרוזדורים הנדרשים לאבלציה וקיצוב (מתוך כנס ה- Heart Rhythm Society)

בחולים עם פרפור פרוזדורים קבוע, CRT (Cardiac Resynchronization Therapy) עדיף על קיצוב קונבנציונאלי של החדר הימני כאשר ניתן בנוסף לאבלציה של הצומת בין הפרוזדור והחדר, בהפחתת שיעור האשפוזים על-רקע אי-ספיקת לב והחמרת אי-ספיקת לב.

מתוצאות מחקר APAF (Ablate and Pace in Atrial Fibrillation), שהוצגו בכנס Heart Rhythm Society עולה כי CRT הינו הטיפול המועדף בחולים הנדרשים לאבלציה וקיצוב.

המחקר כלל חולים עם מקטע פליטה ירוד ומקטע QRS רחב. בעת תכנון המחקר, הנחיות ה-ACC/AHA/HRS ו-ESC טענו כי CRT הינו טיפול בהמלצה IIa (דרגת עדויות B) בחולים עם מקטע פליטה של חדר שמאל של פחות מ-35%, מדד NYHA של 3-4 ומקטע QRS של מעל 120 מילי-שניות.

במחקר APAF החוקרים כללו 186 חולים עם פרפור פרוזדורים קבוע, אי-ספיקת לב עמידה לטיפול תרופתי, תפקוד ירוד של חדר שמאל וקומפלקס QRS רחב. בכל החולים, החלטה קלינית נקבעה לבצע אבלציה של מעבר פרוזדור-חדר עם הכנסת קוצב דו-חדרי. החוקרים חילקו באקראי 97 חולים לטיפול CRT ו-89 חולים לקיצוב חדר ימני.

הסיכון ליעד הסיום העיקרי כלל מדד משולב של תמותה עקב אי-ספיקת לב, אשפוז עקב אי-ספיקת לב והחמרת אי-ספיקת לב היה נמוך ב-63% בקבוצת הטיפול ב-CRT, בהשוואה לתוצאות עם קיצוב של החדר הימני בלבד. CRT הפחית את שיעור אירועי החמרת אי-ספיקת לב ושיעור האשפוזים עקב אי-ספיקת לב, אך לא זוהה הבדל בשיעורי התמותה.

Heart Rhythm Society 2011 Scientific Sessions

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה