ביחידה לכירורגיית כבד, לבלב ודרכי מרה בבילינסון מבצעים ניתוחי כריתת כבד בשיטה לפרוסקופית

כבד? זה נעשה יותר קל

הניתוח לרוב מבוצע  ללא צורך במתן מנות דם, לעומת הניתוח השמרני בו

נדרשות מספר מנות דם במהלכו.

כ-15 ניתוחי לפרוסקופיה (ניתוחים זעיר-פולשניים שבהם חתכים זעירים מחליפים פתיחת בטן גדולה) כבר בוצעו בשנה האחרונה ביחידה לכירורגיית כבד, לבלב ודרכי מרה בבילינסון, ביניהם ניתוחים גדולים של כריתת אונת כבד בשלמותה. משמעותו של נתון זה מודגשת על רקע הנתונים הכלל-עולמיים: עד כה דווחו כ-3,000 ניתוחים לפרוסקופיים שבוצעו בעולם באיברים אלו, מתוכם כ-300 ניתוחים גדולים. את פריצת הדרך בגישה הניתוחית מסביר ד”ר יבגני סולומונוב, מנהל היחידה ומי שמוביל את ביצוע הניתוחים: “מדובר באזור עשיר בכלי דם, הצפיפות האנטומית של כלי הדם גדולה מאוד ולכן ההפרדה קשה והסיכון לדימום גדול. עם זאת, עם השתכללות הטכנולוגיה הלפרוסקופית וצבירת ניסיון גדל והולך והמיומנות הניתוחית, הביאו להשגת תוצאות טובות מאוד”.

הניתוח לרוב מבוצע  ללא צורך במתן מנות דם, זאת לעומת הניתוח השמרני בו נדרשות מספר מנות דם במהלכו.”

אומר ד”ר סולומונוב: “פיתחנו מיומנות מאוד גבוהה בשיטה הלפרוסקופית ואנחנו מבצעים  בשיטה זו גם כריתות כבד נרחבות (major liver resecsion): הסרת אונה ימנית או שמאלית, וכן כריתות של הלבלב (Subtotal Pancreatectomy). צברנו גם יכולות וניסיון בכריתה לפרוסקופית של כבד עם איברים נוספים, למשל המעי הגס”.

הניתוח הלפרוסקופי מסתפק בחתכים זעירים להחדרת המכשור הניתוחי, הפגיעה בדופן ובשריר הבטן מזערית כתוצאה מכך תפקוד והפעלת שרירי הבטן אפשרית תוך 24 שעות לאחר הניתוח ותקופת ההחלמה מתקצרת באופן משמעותי. “האשפוז השגרתי אחרי ניתוח כבד שמרני הוא כשבועיים”, אומר ד”ר סולומונוב, “לעומת ניתוח לפרוסקופי שבו ביום הרביעי החולה יכול ללכת הביתה”. ההצלחה המצטברת מעודדת את היחידה להמשיך בשיטה ולהציע לעוד ועוד חולי כבד את הדרך הפחות-כבדה להחלמה.

בתי החולים בילינסון והשרון הם חלק מ-14 בית החולים של ה’כללית’ בכל רחבי הארץ. ‘כללית’ הינה ארגון הבריאות המוביל בישראל והשני בגודלו בעולם, המשרתת כ-4 מיליון לקוחות (54% מכלל הציבור בישראל) ב-1,300 מרפאות ומאות מכונים הפרוסים ברחבי הארץ. אתר האינטרנט (www.clalit.co.il) ומוקד השירות הטלפוני 2700 *  עומדים  לרשות הציבור 24 שעות ביממה למתן מענה לנושאים בריאותיים ולמידע כללי.

ורד קויטל

דוברת בית החולים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה