יעילות שילוב Maraviroc עם Atazanavir/Ritonavir כנגד זיהום בנגיף HIV (מתוך הכנס השנתי השישי של AIDS Society Conference on HIV Pathogenesis, Treatment and Prevention)

ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בכנס השנתי השישי של AIDS Society Conference on HIV Pathogenesis, Treatment and Prevention, עולה כי בנשאי HIV שלא קיבלו טיפול קודם, מתן Maraviroc (סלסנטרי) במינון של 150 מ”ג, פעם ביום, בשילוב עם Atazanavir/Ritonavir הביא לשיעור גבוה יותר של דיכוי נגיפי לאחר 48 שבועות, ללא עמידות או אובדן רגישות לתרופות.

מדגם המחקר כלל 121 נשאי HIV-1 עם ריכוז CD4 התחלתי של מעל 100 תאים למיקרוליטר. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב-Atazanavir/Ritonavir בשילוב עם Maraviroc (60 חולים) או Emtricitabine/Tenofovir  (61 חולים). יעד הסיום העיקרי היה שיעור החולים עם רמות HIV-1 RNA של מתחת ל-50 עותקים למ”ל לאחר 48 שבועות.

שיעור החולים שענה על יעד הסיום העיקרי בתום 48 שבועות המחקר היה דומה בשתי קבוצות הטיפול, והתוצאות לאחר 48 שבועות היו דומות לתוצאות לאחר 24 שבועות.

לאחר 48 שבועות, שבעה חולים בכל קבוצה הפסיקו את הטיפול. כשלון טיפול תועד בשני חולים בכל קבוצה. לא תועדו מקרי תמותה במהלך תקופת המחקר.

מספר תופעות הלוואי החמורות היה דומה בשתי הקבוצות, והן לא נחשבו תופעות שהיו קשורות בטיפול. עם זאת, Maraviroc לווה בשיעור גבוה יותר של תופעות לוואי בדרגה 3/4 (18 לעומת 11), בעיקר היפרבילירובינמיה.

בשלושה חולים בכל קבוצה מספר עותקי HIV-1 RNA עמד על למעלה מ-500 עותקים למ”ל בעת  כשלון הטיפול או פרישה מהמחקר. מבדיקות וירולוגיות לא עלתה עדות לעמידות, שינוי בטרופיזם או אובדן רגישות באף אחת מקבוצות המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי ישנה פוטנטיות מוגברת ותגובתיות ממושכת לטיפול ב- Maraviroc, כאשר ניתן פעם ביום, בשילוב עם מעכבי פרוטאז, כטיפול כפול בנשאי HIV שלא קיבלו טיפול קודם.

מתוך הכנס השנתי השישי של AIDS Society Conference on HIV Pathogenesis, Treatment and Prevention

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה