השוואה בין הזרקת סיליין או הזרקת סטרואידים לחלל האפידורלי בטיפול ברדיקולופתיה לומבארית (BMJ)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Medical Journal מדווחים חוקרים כי אין הבדל בתועלת של הזרקת סיליין או הזרקת סטרואידים לחלל האפידוראלי בטיפול בחולים עם רדיקולופתיה לומבארית כרונית.

החוקרים ערכו השוואה של יעילות הזרקת סטרואידים לחלל האפידוראלי או הזרקת סיליין בטיפול ברדיקולופתיה לומבארית כרונית בטווח הזמן הקצר (שישה שבועות), בינוני (12 שבועות) וארוך (52 שבועות).

המחקר הרב-מרכזי כלל 116 חולים, שחולקו באקראי לטיפול בזריקות תת-עוריות של סיליין (פלסבו, 40 חולים), זריקות סיליין (30 מ”ל) לחלל האפידוראלי הקאודלי (39 חולים) וזריקות Triamcinolone acetonide במינון 40 מ”ג שניתנו לחלל האפידוראלי הקאודלי (37 חולים). המשתתפים קיבלו שתי זריקות במרווח של שבועיים.

התוצא העיקרי היה מדד Oswestry Disability Index Score. החוקרים דיווחו כי בכל הקבוצות חל שיפור לאחר ההתערבות, אך ללא הבדל מובהק סטטיסטית או קלינית בין הקבוצות במהלך הזמן.

בקבוצת הפלסבו, השינוי המשוער במדד Oswestry Disability Index עמד על 4.7- לאחר שישה שבועות, 11.4- לאחר 12 שבועות ו-14.3- לאחר 52 שבועות. בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקבוצת המטופלים בהזרקות סיליין לחלל האפידוראלי, ההבדלים בתוצא העיקרי עמדו על 0.5- לאחר שישה שבועות, 1.4 לאחר 12 שבועות ו-1.9- לאחר 52 שבועות; בקבוצת המטופלים בהזרקות סטרואידים לחלל האפידוראלי ההבדלים המקבילים עמדו על 2.9-, 4.0 ו-1.9, בהתאמה. ניתוח הנתונים לאחר תקנון למשך הכאב ברגל, כאב גב וחופשת מחלה, לא השפיעו על מגמה זו.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים קובעים כי אין תועלת להזרקת סיליין או הזרקת סטרואידים לחלל האפידוראלי בטיפול בחולים עם רדיקולופתיה לומבארית כרונית.

BMJ 2011; 343:d5278, published early online on 13 September 2011

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה