התועלת של חומצות שומן N-3 PUFA בטיפול בפרפור פרוזדורים (Circulation)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Circulation עולה כי חומצות שומן N-3 PUFA (N-3 Polyunsaturated Fatty Acids) עשויות לסייע במניעת הישנות פרפור פרוזדורים לאחר היפוך קצב חשמלי.

לדברי החוקרים, מהתוצאות עולה כי ל-n-3 PUFA עשויה להיות השפעה חיובית בחולים עם פרפור פרוזדורים וחלק תרפויטי במניעת הישנות פרפור פרוזדורים, בשילוב עם תרופות אנטי-אריתמיות.

מדגם המחקר כלל 199 חולים, כולם עם היסטוריה של לפחות הישנות אחת של פרפור פרוזדורים לאחר היפוך קצב. כ-90% מהחולים סבלו ממחלת לב מבנית.

החולים טופלו ב-n-3 PUFA במינון 2 גרם ביום, או פלסבו, בשילוב עם מעכבי ACE או ARB. ארבעה שבועות לאחר ההקצאה האקראית, החולים עברו היפוך קצב בזרם ישיר.

לאחר שנה אחת, הסיכוי לשמור על מקצב סינוס היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת המטופלים ב-N-3 PUFA, עם יחס סיכון של 0.62, בהשוואה ל-0.36 בקבוצת הפלסבו.

כאשר החוקרים הוציאו מניתוח הנתונים חולים שלא הגיבו לטיפול היפוך קצב, ההבדל עדיין היה מובהק, כאשר 64% מהחולים בקבוצת ההתערבות היו בקצב סינוס לאחר שנה אחת, זאת בהשוואה ל-40% מהחולים בקבוצת הפלסבו.

37 חולים בקבוצת ההתערבות ו-56 חולים בקבוצת הפלסבו פיתחו הישנות במהלך תקופת המעקב. הזמן הממוצע עד להישנות ראשונה לאחר היפוך קצב עמד על 139 ימים בקבוצת הפלסבו ו-168 ימים בקבוצת ההתערבות. בשתי הקבוצות, מרבית ההישנויות היו א-תסמיניות.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים לאישור הממצאים ולקבוע אם טיפול ב-n-3 PUFA עשוי למנוע הישנות פרפור פרוזדורים, באופן בלתי-תלוי בטיפול בתרופות אנטי-אריתמיות.

Circulation 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה